• uppochhoppa

    Porto?

    Hej, färdigpysslade inbjudningskort med ett frimärke fastklistrat väntar hemma. Jag misstänker att de är för tunga för ett frimärke, ska väl väga dem... men vill kolla med er hur ni gjort

    *Om de vägde för mycket (över 20 g) skickade ni ändå och höll tummarna? Kom de fram?

    *Eller bara skickade ni utan vetskap om vikt med ett frimärke? -kom de fram?

    Har fyrkantiga kuvert något tjockare kvalitet, kort som hör till i tunn kartong och sedan iklistrade fyrkanter från a4.

    tacksam för svar!


    Ta ett kliv mot dina mål! - uppochhoppa.se
  • Svar på tråden Porto?
  • uppochhoppa

    Jag tänkte det först, men ville kolla lite här. Jag har då ALDRIG behövt lösa ut ett brev från posten. Har någon härinne behövt det?


  • uppochhoppa

    härligt med era svar, ja de "ser inte ut" att vara så tunga, men när man känner på dem ett och ett känns de "rejäla".  Jag ska nog våga skicka dem ändå tror jag. Men väga innan...

    En klassiker är annars de stora a4kuverten, ett sådant väger 20 gram så de behöver i regel två frimärken...och de vet jag att posten kollar lite.


  • uppochhoppa

    Update: nu är de vägda, och vet ni vad?! Exakt 20 gram! Yes, de läggs pålådan på måndag


Svar på tråden Porto?