• Ciccci

Ang. färgtema...

Jag e lite förtvivlad...

Jag & Min sambo hade tänkt ha vit, svart & silver som färgtema på vårt bröllop, men nu är det så många runt omkring oss så anser att svart e begravning!

Jag anser inte att det behöver betyda begravning, men många tycker så..
    Vi ska lixom ha lite mera rock-tema i det hela...

Så nu e jag så förtvivlad att jag nästan vill skita i allt... :(

vad tycker ni???

• Svar på tråden Ang. färgtema...
  • Ciccci

Tack!!!!

Är själv så glad över att vi äntligen ska gifta oss, så får man bara höra massa negativa kommentarer om vårt tema.. :(

men det här är VÅR stora dag o de som har nåt att säga ska bara vara tysta o va glada att de e bjudna.. :D

• BlackWIngedAngel
    Ciccci skrev 2010-09-18 11:12:12 följande:
    Tack!!!!Är själv så glad över att vi äntligen ska gifta oss, så får man bara höra massa negativa kommentarer om vårt tema.. :(men det här är VÅR stora dag o de som har nåt att säga ska bara vara tysta o va glada att de e bjudna.. :D
    Precis. Det är extremt dålig hyfs av folk att kritisera en fest som de blir bjudna till. Sedan kan du ju poängtera för dem att för inte fullt hundra år sedan så gifte sig många människor faktiskt i helsvarta klänningar! Och det var ingen som tog miste på att det var bröllop för det. ;)
  • naturtanten

Det finns alltid dom som tror att dom vet bäst och  prompt måste poängtera detta... om det inte e färgtema så ngt annat som man tänkt "fel" med planeringen! tycker detta är oförskämt, som nämnts tidigare tror inte man förväxlar bröllop med begravning, det beror ju på stämningen o allt runt om kring lika mkt som färgerna!!

Jag tycker ni ska stå på er med ert val, för det är trots allt ERT val, se det som en liten övning för att möta framtida förståsigpåare som inflikar snälla kommentarer om menyer... dukning... tider... blommor... etc osv...  ;)

• snartenblivandefru

Skit i vad alla säger! Vi ska ha svart,rött och vitt som färgtema och jag kommer skita fullständigt i om någon säger emot ;) Det är din/er dag! Ni får ha precis som ni själva vill ha! :D

• Ciccci

Tack så jättemycket för alla svar!!

Vi kommer promt hålla oss till det färgtemat vi valt!!

Sen får folk säga vad dom vill! ^_^

• Greeneyes

Vi kommer att ha svart och ljusrosa som färg, med bling också. Tärnorna kommer att ha svarta klänningar med ljusrosa band i midjan.

Skit i vad alla säger, jag tycker personligen att svart är en supersnygg och festaktig - lite glamorös färg!

Jag tror att man själv känner skillnad mellan begravningdekor och bröllopsdekor!

Go for it!!

• Ciccci

Tack så hemsk mycket för alla uppmuntrande svar!!
    Det gör att jag känner mig ännu mera nöjd med vårt val av färg!!

• Julibrud2011

Funderar också på de färgerna! Hur snyggt som helst, och man blir bara så trött över att någon ens orkar kommentera på det viset!?
    Om man frågar om råd är väl en sak, då ber man ju om det.

• JustMeAndMyLove
    Ciccci skrev 2010-09-18 11:01:28 följande:
    Nej gästerna behöver inte ha svart på sig. det e valfri festlig klädsel... det e egentligen bara färgtemat som e svart/vit/silver...e lite inne på att tärnorna ska ha svart på sig, men det kanske e helt fel.. jag vet inte....
    Inte alls helt fel! Finns skitsnygga klänningar i svart med silver-detaljer har jag sett när jag letade för ett tag sen! 
  • Ciccci

Jag har funderat över det här med färgtema och som jag sagt så hållver vi fast med att ha svart med i färgtemat, men jag funderar att ha mörkrött oxå.. Tycker själv jättemycke om mörkrött.. :)

O jag tror att man kan få dekorationer o allt fint med vit/svart/rött och kanske lite silver....

• Fenixx

svart är ju fint till allt! idag är det väldigt vanligt att bröllopspar har det som temafärg. så bry er inte om vad andra säger!!

• moonlightgirl

Jag tycker att det låter jätte snyggt. Vi har funderat på att ha svart rött och vitt och eventuellt en färg till. Kör på som ni har tänkt.

• Sebastiána
    Ciccci skrev 2010-09-18 09:36:51 följande:
    Jag e lite förtvivlad...Jag & Min sambo hade tänkt ha vit, svart & silver som färgtema på vårt bröllop, men nu är det så många runt omkring oss så anser att svart e begravning!Jag anser inte att det behöver betyda begravning, men många tycker så..Vi ska lixom ha lite mera rock-tema i det hela...Så nu e jag så förtvivlad att jag nästan vill skita i allt... :(vad tycker ni???
    Om ni vill ha svart som temafärg kan ni ha det tycker jag. Om det ser begravningsaktigt ut eller inte beror ju inte bara på färgen utan hur man dekorerar också. Jag menar, ni tänker knappast ha svarta sorgflor på gardinerna Vitt, svart och silver är rena fina färger!
  • spunge

vi ska ha lila svart och silver.. svart är ju kalasfint!

• jazzie78

Skitsnyggt färgval! Bry dig inte om vad andra säger - det är ERAN dag och NI bestämmer hur NI vill ha det.  Ingen annan!!
    Go Girl!  :o)

• MBLL

Ser att du fåtten massa svar och orkar inte läsa allt...
    Men här e en brud som kommer ha svart som tema, tillsammans med rött och vitt.
    Vill ni ha svart som en del av färgtemat så tycker jag absolut ni ska ha det.
    INGEN annan har med det att göra, det ska ni bestämma själva.
    Det är iaf min åsikt.
    Lycka till!

• zunzilk

vi har oxå vitt och svart som tema. Visst har det stött på patrull men det är vårt bröllop och vi bestämmer.
    Det som stack mest i ögonen på de som vet är att även näbben ska bära svart klänning... Men som sagt. vårt bröllop- vårt val. :)
    Vi gifter oss på nyårsafton så jag tycker det känns helt ok att köra vitt och svart.

• Cuddly

Vi har inte tänkt att yppa ett ord till nära och kära om hur vi vill ha vårat bröllop.. inte ens att vi tänker ha ett förrän allt är bestämt. Varför ska någon annan lägga sig i hur ni vill ha eran dag. Sadan kanske ni ändå inte har tänkt att ha svart som den poängterande färgen.

• Cuddly

jag tycker inte att du/ni ska skita i det... vilka är de att dra ner stämningen och glädjen?

Svar på tråden Ang. färgtema...