Inlägg från: Snöbjörk |Visa alla inlägg
  • Snöbjörk

Jag söker nya vänner i Gbg!

Hej!
    Jag hakar också gärna på.

Jag flyttade till Göteborg för att plugga för fyra år sedan och hittade då också kärleken. Nu har jag precis börjat på mitt sista år på utbildningen, är förlovad sen augusti och börjar så smått att planera bröllop. Skulle vara roligt att träffa nya vänner. De vänner jag har i Göteborg är bara från skolan, så det skulle vara roligt att träffa andra med annan bakgrund.

Känner att precis som andra har skrivit att det är svårt att skriva en kontaktannons så här, men här är några av mina intressen även om det är skolan som tar mest tid just nu.
    Jag tycker mycket om att vara i naturen och drömmer om en egen trädgård eller åtminstone en balkong. Jag tycker också om att läsa böcker (dock är det mest är kurslitteratur jag läser nu), baka och pyssla av olika slag.

• Snöbjörk

Jag läser till civilingenjör på Chalmers.

I bröllopsplaneringen har vi mest pratat om vad för typ av bröllop vi vill ha och tittat på vilka vi vill bjuda. Vi har inte bestämt eller bokat något än, utan mest letat efter lämpliga festlokal, tittat på budget, osv. Vi har inte heller bestämt datum än, men är just nu inne på bröllop nästa höst eller vinter.

• Snöbjörk

Jag följer också gärna med och fikar.

Jag har haft fullt upp den senaste månaden så jag har inte varit inne så mycket här på BT och bröllopsplaneringen har legat lite i vila. Men nu när tentaveckan är slut och de nya kurserna har kommit igår har jag mer tid över. Det ska bli roligt att träffa er och kunna prata bröllop med andra som också planerar. Än så länge är våra bröllopsplaner hemliga så det är bara min sambo jag kan prata med om bröllopet.

Förra veckan bokade vi både kyrka och festlokal så nu känns det som vi kommit en bit i bröllopsplaneringen. Kyrkan är den kyrka där jag är konfirmerad och vars ungdomskör jag var med i när jag var mellan 10 och 14, så det känns väldigt roligt att också få gifta sig där. Festlokalen är en hembyggsgård som ligger väldigt fint på "landet" med naturen nära. Vi gifter oss den 1 oktober så jag hoppas att naturen skiftar i fina färger då.

• Snöbjörk
    Runi skrev 2010-11-08 16:21:41 följande:
    Några av tiderna ovan som passar dig?

Jag kan alla kvällar denna vecka och i början av nästa vecka. Jag är bortrest torsdag till söndag, 18/11-21/11. Har föreläsning till 17 på torsdag, men de andra dagarna slutar jag 15 eller tidigare.

• Snöbjörk

Det låter bra att träffas på centralen, men vid vilken tid?

• Snöbjörk

Jag kan fortfarande komma och kl 18 passar bra för mig. Jag känner till en del fik så något som passar ska vi nog hitta. :)

Jag kommer att ha håret i toffs, glasögon, svarta byxor och vitsvart jacka.

• Snöbjörk

Har för mig att någon föreslog utanför pocketbutiken som träffpunkt och jag tycker att det verkar bra om ni andra vet var den är.

• Snöbjörk

Nu är jag tillbaka i Göteborg efter att ha varit bortrest sedan i torsdags.

Jag har mycket att göra i skolan denna veckan så jag hinner tyvärr inte följa med och fika i veckan, men följer gärna med en annan gång.

Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!