Inlägg från: Oktoberbrud2010 |Visa alla inlägg
  • Oktoberbrud2010

Jag söker nya vänner i Gbg!

Jag hoppar in här också, även om jag är några år äldre än er. Fyllde 37 år senast.

Flyttade till Gbg för att plugga, hittade kärleken och blev kvar. Studierna gick väl inget vidare men kärleken bestod och nu gifter vi oss om mindre än 5 veckor.

Och till helgen ska jag hjälpa den sista av mina väninnor, som bott kvar här i Göteborg, att flytta ut på landet. Hon och hennes familj kommer bosätta sig ca 8 mil härifrån och då är hon ändå den av mina väninnor som kommer att bo närmast.

Jag och älsklingen har inte fått några barn ännu, så vi bor med våra 2 katter i Kortedala.

• Oktoberbrud2010

Runi skrev 2010-09-20 22:13:45 följande:
    Äsch åldern spelar väl ingen roll? Jag är 21 och min m2b är 31 så för mig spelar åldern ingen roll så länge man har samma intressen. Men det kanske bara är jag?

Nä jag hoppas ju att det inte spelar någon roll. Det gör det inte för mig i alla fall, annars hade jag ju inte skrivit här...  *ler*

• Oktoberbrud2010

Vi kommer ha kyrkbröllop, vigseln är redan kl. 11. Sen har vi hyrt en lokal där vi kommer servera lunch och kaffe med tårta. Lunchen kommer vara helt alkoholfri. Till vigsel och lunch bjuder vi våra familjer och vänner och alla är välkomna att ta med sina barn.

Sen har vi en fest på kvällen i samma lokal, dit vi bara bjudit våra vänner och då vill vi ha barnfritt.

Det var det som funkade bäst för oss. Tippar på att vi kommer lägga ca 50000 på bröllopet, 44 gäster till vigsel och lunch, ca 25-30 till festen. Vi kommer bjuda vissa bekanta enbart till festen, för lokalen tar max 50 personer. Men till dem kommer vi säga att de ska se det som vilken fest som helst.

Och vad det gäller läsningen så läser jag alla möjliga genrer. Just nu läser jag Elsie Rydsjö, och innan dess var det Minette Walters. Har massor med böcker i bokhyllan som jag inte hunnit läsa ännu, och fler lär det väl bli för på torsdag startar ju bokmässan. Har skaffat mig ett 4-dagars seminariekort, för 5 året i rad. Rena julafton för mig...

• Oktoberbrud2010

Runi skrev 2010-09-21 06:20:22 följande:
     Jag hade nog gjort någonting liknande om jag hade möjlighet men eftersom de flesta från min sida åker minst 40 mil så tror jag inte lika många skulle komma om jag gjorde så :/ Men låter väldigt mysigt och smidigt!

Vi har också folk som åker 40 mil och mer, t.ex min kusin från Stockholm och hennes dotter med make. De kommer enbart till vigseln med lunch (även om de var inbjudna till festen också), för min kusin måste jobba dagen efter. Så hade vi lagt vigseln senare hade hon inte kunnat komma alls. Så för oss är det ju tvärtom, hade vi inte gjort så här så hade färre kunnat komma.

• Oktoberbrud2010

Jag kommer inte åka till Trollhättan, men ni får gärna tänka på mig för det är min och BMs bröllopsdag....

Kommer nog inte vara så aktiv de närmaste dagarna för imorgon drar bokmässan igång. Har finslipat mitt schema så att jag inte missar något av de seminarier jag vill se. Och på lördag så ska vi hjälpa min kompis att flytta, känns bara så typiskt att de var tvungna att välja att flytta på lördagen när alla de bästa seminarierna är. 

Men men det kommer ju fler år. Jag har ju fått en 4-dagars seminariekort 5 år i rad nu, så varför inte ett sjätte...

• Oktoberbrud2010

Då får vi hoppas att ditt inlägg drar igång den igen wiii.  Själv har jag varit lite upptagen det sista. Fick min möhippa för 14 dagar sen och nu är det bara en vecka kvar till bröllopet. Så det är lite fullt upp och det har gjort att jag inte varit så aktiv härinne det sista...

• Oktoberbrud2010

wiii skrev 2010-10-16 10:49:34 följande:
    Åh, dags så snart! Hoppas att ni får en underbar bröllopsdag :)

Tack!

• Oktoberbrud2010

operfekt skrev 2010-10-16 11:59:38 följande:
    Jag har också tänkt skriva, men glömt bort. =/Har haft massa jobb iofs.. Haha, med min tur kommer det väl bli en fika när jag är bortrest, 29/10-4/11 :POktoberbrud: Så kul att det närmar sig! :D Börjar du bli nervös, eller har du koll på allt?=) Hur var möhippan?=)

Möhippan var helt underbar...  min tärna har lagt ner ett jättejobb på att ge mig en helt otrolig dag. Hade såå roligt. Fick en stilanalys, och lite uppdrag att genomföra på stan iförd Fiona-öron med liten prinsesskrona (shrek) och ett par solglasögon i Dame Edna-stil med rosa glas. För varje uppdrag jag klarade fick jag en pusselbit och pusslet blev en gigantisk bild på min BM.

Känns rätt lugnt, vi har koll på det mesta. Ska bara handla lite inför festen någon dag i veckan. Typ mineralvatten, dipmixer, gräddfil och sånt...  Så en tur till ICA är kvar....

Fast man blir väl kanske nervösare ju närmare man kommer.

• Oktoberbrud2010

wiii skrev 2010-10-16 15:28:05 följande:
    Krockar med mitt födelsedagsfirande, och har dessutom varit på en bröllopsmässa redan (tror inte att jag lyckas dra med sambon på ännu en ;) ), så det blir inte för mig iaf. Ska ni andra dit?

Grattis i förskott!

• Oktoberbrud2010

Nu börjar livet återgå till det normala igen efter bröllopet, för idag var det dags för min man att återgå till jobbet.

Så nu har jag mer tid att sitta på nätet igen!

• Oktoberbrud2010

Jag hakar gärna på om jag får....

• Oktoberbrud2010

Så var träffas vi? Ni träffades på centralen senast om jag förstod tråden rätt...

• Oktoberbrud2010

16.30 är en bra tid även för mig...

• Oktoberbrud2010

Och jag är också drygt 1.70, har plommonfärgad kappa och lila halsduk.

Ses imorgon!

• Oktoberbrud2010

tycker också att det var trevligt!

Operfekt Håller tummarna för att det går bra med både teori och uppkörning!

Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!