• operfekt

Jag söker nya vänner i Gbg!

wiii: klart att det går bra =)

Just det, eftersom vi ska picnica, jag kom nyss hem från jobbet &
    jobbar ju som sagt 4,30-13 imorgon, så hur gör vi då, tar ni med er ngt att äta/dricka?
    Jag hinner ju iofs gå & köpa ngt litet, om jag inte köper ngt på jobbet iofs, haha =)

• operfekt

..nu är jag också förlovad :D Så nu ska här planeras! Vi kommer gifta oss någon gång nästa sommar, men inget bestämt än :)

• operfekt

Taack! Åh, är så glad!

Jag fyller år idag, men firade det igår, då jag jobbar 17-24 idag..
    Efter att vi ätit & fikat med familjen så gick vi in till oss,
    & jag fick hans presenter, två böcker, första boken i två olika fantasy-serier, så jag fick se om de var bra innan han köpte resten..
    Sen gick jag på toa (haha, romantiskt värre)
    När jag kom ut igen gick jag till emil, då sa han att han hade en present till & pekade mot min plats framför datorn..
    Där låg en bok till.. ( vi läser en serie tillsammans, alltså jag läser högt, & det var den fjärde boken i serien,
    som jag inte visste hade kommit ut än)
    Men jag tyckte att boken såg lite konstig ut & var lite tvivlande, trodde han lurades med mig..
    Titeln stod ju på engelska & när jag öppnade första sidan så stod det på svenska i, samt annan titel & författare :P
    Så trodde som sagt att han lurades, men så satt det ett sidenband instucket i boken, jag öppnade den där
    & så hade han klippt ut maaassa sidor så att det var som ett hål i boken, fastsatt i sidenbandet satt en ring..
    Jag fick genast tårar i ögonen & vände mig mot honom, då gick han ner på knä & frågade om jag ville gifta mig med honom.. Haha, tårarna bara rann..

Han hade inte tänkt göra det igår egentligen, men så tyckte han att det kändes rätt ändå =)

Sen låg vi & pratade massor, planerade lite hur vi ville ha det osv.. Blir nog bröllop hemma ändå, haha..
    Nästa sommar har vi tänkt =)

Just det, så är ringen jag fick bara en "tillfällig" ring, tills vi valt ut vilka vi vill ha.. Fast den är fiiin ändå, kommer ha den på andra handen sen, den är i silver med en liiten liiten diamant =) & han lyckades få rätt strl! :O

• operfekt
    Runi skrev 2011-05-02 10:43:06 följande:
    Ååååh va mysigt!! 
    Blir ju nästan lite tårögd när man läser det också XD

Va glad jag blir för din skull :D Nu kan du äntligen börja planera "på riktigt" ^^
    Har ni diskuterat mycket än eller har ni bara hunnit med att bestämma att det blir nästa sommar nån gång?

Har också min "tillfälliga" förlovningsring i silver. Tog dock 5 månader för mig att hitta den riktiga ringen, få den specialgjord och få hem den :P Nu är den inlämnad för att vigselringen ska matcha 100% eftersom den också är specialgjord. 

Nu får du uppdatera ofta ^^

Grattis igen!! 
    Haha, såg nu att min text såg alldeles konstig ut, dumma bt´s radbyten :P

Jaa, det var jättemysigt, är så glad, bara tittar på boken eller ringen & ler!
    (han hade letat reda på omslaget till nästa bok, som släpps i november,
    skrivit ut det & plastat in det, sen slagit in boken med pappret så att det
    såg ut som ett omslag, allt i hemlighet, han klippte ut fyrkanter från nästan
    100 sidor i boken, så att det blev ett fack, haha) 

Jaa, nu kan jag planera, sitter & kikar för fullt!
    Vi har pratat en del, en preliminär gästlista, vad han gillar för frisyr,
    att han gärna är i landvetter kyrka. Hur mkt pengar vi kan tänkas lägga, osv osv..
    Datum har vi inte sagt, han tyckte vintern var bra, men jag kände att jag helst slipper
    att frysa, vill ju ta bilder utomhus! =)

Åh, vill se dina ringar, & ha lite tips av dig, du har ju koll på det där med ringar ;D
    Vi kommer kanske åka till miami i juli, så om vi beställer från usa kan vi nog slippa så mkt frakt & tull,
    om vi beställer till hotellet.. Emils papper har blivit antaget till konferensen, så nu ska bara de som betalar godkänna det, haha.. Han tyckte att det var ett bra tillfälle att byta till de riktiga ringarna..
  • operfekt
    Runi skrev 2011-05-02 13:39:03 följande:
    Vilken underbart romantisk karl du har ^^ 

Haha, ja det är mycket att planera men va kul att det låter som om han är intresserad av att vara med på allt planerande :D

Hoppas bilden kom med nu annars finns den på bridezilla-runi.blogspot.com/ (den med safirer är förlovningsringen)
    Blev mkt enklare än det var tänkt från början men jag kom fram till att så som jag lever med djur m.m. så kommer den bara fastna över allt och så om den står ut. 
    Men det är bara att säga till om du behöver hjälp :D Älskar att kolla på ringar ^^
    En sak du får tänka på om du beställer i USA är att nästan alla använder nickel i guldet :/ Annars går det ju alltid att beställa i Sverige med prisgaranti som jag gjorde ;) 

Hihi, ja, blev väldigt glad & förvånad.. Annars brukar han inte överraska mig så mycket, mer än alla fina sms & texter han skriver till mig =)

Haha, han överlämnar nog den mesta planeringen till mig, men klart han kommer få säga vad han tycker om allt! =)

Åh, så fint!
    Så som din vigselring kan jag nog tänka mig också, fast kanske med princessdiamant, egentligen skulle det nog vara bra om jag hade två olika ringar som såg ut som den, har så små händer så vet inte hur mkt som får plats :S Vad kostade den?

& vilka har prisgaranti?=)

Det är så roligt att planera, har ägnat gårdagen åt att kika efter klänningar & lokaler, & idag är det ringar igen =)

• operfekt
    Runi skrev 2011-05-03 16:06:20 följande:
    Ja men att skaffa två såna ringar ska nog absolut inte va omöjligt. Min ring är så som jag uppfattade det två ringar som de lödar ihop :)

Star of diamonds har gjort båda ringarna och förlovningsringen fick jag för 4300 (andra ville ha 12-15.000) och vigselringen får jag för 6900 ungefär (andra ville ha 13-16.000)
    Nu fick jag ringarna billigt för att jag hittade liknande ringar  till lägre pris (ex. usa) sen så ändrade vi lite så att den skulle passa bättre till min :) Är väldigt nöjd med dom! Så hittar du två ringar till ett rimligt pris så kan de garanterat anpassa dom till varandra så som du vill ha dom :) Orginalet på vigselringen var två helt olika. "solitärdelen" var rundad och "alliansdelen" var kantig. Förlovningsringen är kantig så då lyckades vi göra så att hela blev det istället :)

Klänningen jag ska ha ser ut så här
    Nu var klänningen jag provade liiite liten så det får ni ha överseende med ;)

Klänningen är mkt snyggare i verkligheten än på mina kassa mobilbilder ;)

Har du börjat kolla på klänningar än? Hittat något du tycker om?
    Klart du är bubblig ^^ Alla blev tokiga på mig första veckorna som vi började planera XD hahaha
    Haha, tar allt om ringen på msn ist =)

Riktigt fin klänning! Har du köpt den här eller beställt från kina eller så?
    Jag ska nog beställa från kina, frågan är inte om jag hittat ngt jag tycker om,
    tycker om massor, finns så många fina! :D
    Här är en favorit: http://www.dhgate.com/latest-style-collection-aglaya-spaghetti/p-ff8080812e7a8e32012e86f34795619b.html Men ja, känns svårt att veta vad man passar i, eftersom jag är kort, men med breda höfter & midja :S

Haha, det blir lätt så, ganska skönt att vara här på bt då, där man fåååår vaa bröllopsgalen! :D
  • operfekt
    wiii skrev 2011-05-03 21:11:53 följande:
    Får väl se om jag kan krångla mig i den ikväll eller så och få till nåt kort, svårt att fota sig själv bara!

Runi, din klänning är ljuvlig! Passar dig jättefint :) 
    Aha, det är sant! För du vill väl kanske inte att din sambo ska få se den?
    Kanske bättre att fota på dagtid när det är bättre ljus, så om ni har ngn helkroppspegel..
    Det finns ingen bild av den på nätet? Alltså på själva modellen?
Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!