• wiii

Jag söker nya vänner i Gbg!

Amor in aeternum skrev 2010-09-23 17:40:51 följande:
    Ja jag blev så full i skratt bara när jag såga att du skrev "mellan Kungälv och Stenungsund" för det är precis så som man måste säga för att folk ska ha ett aning om var du menar någonstans.. annars börjar dom "menar du Björlanda?".. neeeej! :) Fast jag brukade skriva eller säga ca 3 mil norr om Göteborg, det blev lättast så. :) Vi funderar på om vi ska hyra Jörlandagården eller om vi ska hyra Spekeröds bygdegård. Den senare är väldigt mycket fräschare, men då kommer vi att kopiera min kusins bröllop mitt i prick för vi kommer även att satsa på samma förrätt och efterrätt.. Kanske även samma månad som dom också.. hmm* nu när jag skrev ner det så känns det som om vi försöker kopiera rakt av..haha.. kanske inte är en såå bra idé. :) 
    Aa, vår första tanke var egentligen Jörlandagården, men vi ville helst ha lite finare utemiljö. Var faktiskt och kollade Spekeröds bygdegård också, tyckte att där var fint :)

Haha, så länge inte kusinen eller ni tycker att det är ett problem med likheterna är det väl bara att köra på!

• wiii
    Amor in aeternum skrev 2010-09-23 17:52:25 följande:
    Ja, jörlandagården har ju bara en stor cirkel av asfalt och parkering runt sig, känns inte direkt lockande att ta fotografi vi macken och ica heller ;) Jag tyckte iofs att spekeröds bygdegård också var ganska opersonlig, men jag vet inte.. det är ju ett bra pris för en hel helg. Vad har ni tänkt att ha festen någonstans?
    Vi ska faktiskt söka oss mot Marstrand. Skräddarön heter det. Det är en liten ö med skog, en stugby och en samlingslokal typ. lite dyrare än en bygdegård tyvärr, men när vi hade varit där och kollat kunde vi inte riktigt tänka oss något annat :)
  • wiii

Vad tyst det blev här helt plötsligt, är alla på bokmässan? ;)

• wiii
    dr cosmos skrev 2010-09-25 11:41:07 följande:
    Oj, vad mycket som har skrivits här! Roligt!   Snart flyttar jag (vi) tillbaka till Gbg (om ca vecka), och ser väldigt mycket fram emot det. Har inte varit i Sverige på 10 månader... Längtar efter svenska köttbullar och kebabpizza! Hahahaha.  Kanske kan man spika fast ett datum för fika, så småningom? Någon som känner sig manad till att vara initiativtagare?  
    Jaså du är inte tillbaka i Sverige än? Vart har du bott dom senaste åren?

Hur nära inpå din hemkomst kan du tänka dig fika? Kan tro att det är mycket annat när du precis har kommit?

Vi får väl skriva några datum, och sen se när flest kan :)

• wiii

jag hade gärna fikat typ nu, ska bli så spännande att se vilka ni är! 

Men vi får ju vänta in Dr cosmos som skapade tråden innan det blir fika :)

planeringsdax skrev 2010-09-26 11:19:31 följande:
    Ja fika?? någraideér på vart och när?
  • wiii

Ja det låter väldigt gott :)

operfekt skrev 2010-09-26 21:28:08 följande:
    wiii skrev 2010-09-25 10:58:19 följande: Haha. nej, inte jag iaf, jag har varit på bröllop hela daagen igår, & idag har jag jobbat,samt gjort köttfärsbiffar av 2 kg färs, det tar sin tid, men gott blev det =)
  • wiii

Superfin! :)

Själv har jag varit på bröllopsmässa i Halmstad och skaffat mig lite inspiration idag :)

• wiii

Dr Cosmos, hur går flytten, är du Göteborgare än? :)

• wiii
    Oktoberbrud2010 skrev 2010-10-15 23:46:05 följande:
    Då får vi hoppas att ditt inlägg drar igång den igen wiii.  Själv har jag varit lite upptagen det sista. Fick min möhippa för 14 dagar sen och nu är det bara en vecka kvar till bröllopet. Så det är lite fullt upp och det har gjort att jag inte varit så aktiv härinne det sista...
    Åh, dags så snart! Hoppas att ni får en underbar bröllopsdag :)
Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!