• wiii

Jag söker nya vänner i Gbg!

Runi skrev 2010-10-16 11:57:14 följande:
    Btw, någon som ska på bröllopsmässan i Trollhättan nästa helg?
    Krockar med mitt födelsedagsfirande, och har dessutom varit på en bröllopsmässa redan (tror inte att jag lyckas dra med sambon på ännu en ;) ), så det blir inte för mig iaf.

Ska ni andra dit?

• wiii

Superfin ring Runi!

Och vad härligt det låter med både resa och massa nya böcker Operfekt :D Är också lite nyfiken på vad det är för böcker :)

Själv har jag mest jobbat och varit förkyld.. Och kelat och busat med våra kattungar förstås :)

• wiii
    Runi skrev 2010-10-23 19:27:37 följande:
    Tack! Ja usch den där förkylningen. Har legat i bakgrunden i 4-5 veckor nu men vill inte bryta ut helt :/ Men va mysigt med kattungar! Vad är det för katter? Har själv två bondkatter men drömmen är att ha en röd norsk skogis hane någon gång framöver. Min första katt i Norge var det men han blev tyvärr inte så gammal pga en bil :/
    Ja, det är supermysigt :) Är 4 små pojkar som är 8 veckor gamla nu. Det är inga raskatter, men vi misstänker att pappan kanske kan vara Bengal, en grannkatt som synts här i krokarna en del :) Kattungarna har dessutom lite prickig/fläckig mage, och det är ju klassisk bengalteckning.

mm, norsk skogskatt är så fint! Stackars din första.. Så hemskt när sånt händer..

• wiii
    Runi skrev 2010-10-23 20:09:40 följande:
    Vill också ha små kattungar ^^ Ja jag misstänker att en av mina killar kanske har lite maine coon i sig och den andra har nog lite siames.  Ja det är ju det.. De jag har nu är dock 100% innekatter. Har försökt ha dom ute men dom vägrar :P 
    Haha, praktiskt!

Maine coon som är så fina.. Men då är han rätt så stor va? Vi har funderat på om mamman kan ha lite sådant blod också, hon är enorm (alltså inte tjock utan kraftig)! Och så har hon lång yvig svans och stora tassar. :)

• wiii
    Runi skrev 2010-10-23 22:43:13 följande:
    Haha, ja det är då verkligen inte lätt. Och inte blir det lättare av att jag faktiskt har en katt med någon ätstörning, han är fixerad vid mat. Jag kan inte ha mat framme så som man brukar med katter utan jag måste ställa fram det lite då och då annars går han och äter hela tiden :/
    Det har jag också varit med om! fixeringen vid mat alltså. Man kunde tro att han hade konkurrens med 10 hungriga vargar om maten så fort som han slukade allt som fanns i skålen...
  • wiii
    Runi skrev 2010-10-25 22:46:46 följande:
    Ja och det är det mesta av mat också, hade glömt lite rå sparris på diskbänken och allting var borta på morgonen (5-6 sparrisar) :O En katt ska INTE bete sig så :/
    Ojdå.. Ja sparris vet jag inte om jag sett en katt äta förr... katten jag pratade om höll sig till det som fanns i hans skål, även om han gärna tiggde vid matbordet också, men vad jag vet tog han inte sånt på diskbänken..

• wiii

Föresten, vart tog du vägen Dr Cosmos? Inte skrivit något på en månad nu, mycket med flytten kanske?

Fikasugen! :)

• wiii
    operfekt skrev 2010-11-04 19:28:51 följande:
    Nuu är jag tillbaka efter en vecka i eskilstuna, alltid lite sorgligt att åka hem till göteborg igen, ibland känns det dumt att inte ha alla nära på samma ställe =/Jaa, undrar också vart dr cosmos är, känns som att det börjar bli dags för fika! =)
    Vet precis vad du menar, jag blir alltid deppig när jag kommer hem efter att ha hälsat på hos familj och släkt i Laholm. Som tur är går det över ganska så snabbt nrä jag kommit in i vardagen här igen.

Annars får vi väl ta och tjuvstarta fikandet lite? Så får Dr Cosmos komma med på ny fika när hon dyker upp här igen :)

• wiii

Vi får väl bestämma ett datum då, så får vi se vilka som vill med och om kanske Dr Cosmos hinner tillbaka till BT innan dess?

Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!