Inlägg från: mattiasFästmö |Visa alla inlägg
  • mattiasFästmö

bridezilla?

Jag måste bara fråga er hur ni tänker, jag vet inte om jag överdriver eller om det är okej att känna som jag känner.

Saken är att min lillasyster ska vara tärna på mitt bröllop, min enda tärna. Hon är 16 och bor därför hemma fortfarande. Vi ska gifta oss på en annan ort, omkring 3h från där de bor. Och detta har gjort min mamma lite sur, både för att hon säger att hon måste åka jättetidigt hemifrån för att hon och min syster ska kunna vara på plats till halv 10 då jag ska vara och göra håret. Dessutom säger hon att hon inte vet hur hon ska göra med sin hund, hon vill inte fråga sin pappa, alltså min morfar, för hon vill inte utnyttja honom. Så nu sitter hon typ och väntar på att han ska erbjuda sig, annars vet hon inte hur hon ska göra säger hon.

Vilket då gör att jag inte kan planera någonting, för jag vet inte när dom kommer ner alls. Jag vet inte ens om min mamma kommer vara med eller om hon kommer behöva vara med hunden under festen efter, eftersom han inte kan sitta själv i en bil i oktober. Sa jag föressten att bröllopet var om 5 veckor? JAG BLIR GALEN. faktiskt. Lite anledningen till att man har tärna, eller iallafall jag, är ju för att man ska ha ett stöd med sig under dagen. Ska hon komma ner bara för att vara fin på fotona och stå bredvid mig under vigseln så känns det onödigt. Speciellt eftersom vi betalar allt för henne. Då känns det som om jag kan byta tärna.

är det jag som är bridezilla, eller har jag verkligen rätt att ryta i här och faktiskt hota med att byta tärna om inte hon står där prick halv 10?

blir Fru den 23 Oktober -10
  • Svar på tråden bridezilla?
  • mattiasFästmö
    lunagarden skrev 2010-09-20 18:28:46 följande:
    Kan du inte ordna transporten av din syster på något annat sätt, eller om hon kan komma till er kvällen innan?
    Problemet är att det inte är någon som ska åka därifrån vid den tiden, de andra gästerna åker ju så de kommer fram vid 4 när vigseln är, och vi åker ner dagen innan och bor på hotell, så med oss kan hon inte heller bo och det känns lite surt att betala ett helt hotellrum åt henne.
  • mattiasFästmö
    Semlorna skrev 2010-09-20 19:25:00 följande:
    Be din mamma fråga om han kan ställa upp som hundvakt istället för att vänta sig att andra är tankeläsare?
    Jag har sagt det men hon vill inte fråga för hon vill inte utnyttja honom och frågar hon honom  så är det samma sak som att be typ. och det vill hon inte. Hon är hopplös Ingen verkar fatta att det här är min dag och att dom faktiskt fanimig får fixa detta för min skull. alla verkar göra det dom tycker passar dom bäst. fast det kanske är jag som bridezillar. men jag tycker faktiskt det!
  • mattiasFästmö

passionsblomman skrev 2010-09-21 00:25:10 följande:
      Det hade väl annars varit en bra lösning. Om du vill ha din syster med dig som stöd hela dagen och ni drar iväg och gifter er på såpass långt resavstånd för en tärna som inte har körkort, så är det väl egentligen rätt rimligt?Jag hade inte heller velat resa kl 06.30 och sedan vänta mellan 9.30 och 16 som din mamma ska göra tycker du, utan att hon själv alls är delaktig i detta stödjande, mer än som chaufför. Isåfll borde du ju erbjuda henne någon slags trevlig sysselsättning och möjlighet att själv göra sig irordning för festen i lugn och ro.Eller tycker du att hon ska göra sig festfin hemma, sitta i partysatssen 3h i bil, och sedn knata runt å stan eller nå´t alldeles själv under dagen? Eller missar jag något väsentligt här, i vad din mamam har för möjligheter under dagen?Nä, ta med er syrran och bjud henne på en hotellnatt, det tycker jag verkar klart enklast.

Ja min förhoppning var ju att mamma faktiskt skulle tycka det vore kul att vara med under dagen, när jag fixar hår och smink och allt. Att hon också var med mig under dagen, och sen så skulle hon hämtat tårtan och visat festlokalen för toastmastern osv. så det var inte tänkt att hon bara skulle sitta och stirra direkt. Självklart skulle hon få gå ifrån och göra sig iordning om hon skulle vilja, vi har ju ett hotellrum hon skulle kunna vara i om hon så skulle vilja.

• mattiasFästmö

Moster Stina skrev 2010-09-21 07:31:23 följande:
    På många orter finns det ju hundpensionat. Har ni tur så finns det något på vägen till bröllopet. Erbjud er att betala det för det dygn som hennes hund ska vara där. (2-300 kr) Men jag tycker för enkelhetens skull att NI ska kolla upp var de finns.Men NEJ, du är INTE en bridzilla!Lite konstigt är det ju att din mamma inte själv kan uppoffra sig LITE på sin dotters stora dag.STORT lycka till!

Tack! Ja precis, jag gifter mig bara en gång förhoppningsvis och jag tycker inte att det vore jättekonstigt om faktiskt jag fick gå före hennes egna tyckanden och tänkanden just denhär dagen! Det kanske ska sägas också att hon har vänner som skulle kunna ta hand om hunden, men som antingen 'drar förmycket i kopplet' på sin egen hund, så hon litar inte på att dom inte skulle göra desamma på hennes, eller att hon inte vill fråga för att det var så längesen dom sist pratade. Så det jag känner är att mest är ovilja från hennes sida, hunden klarar sig bara fint hos någon av hennes vänner, det är ju ett dygn typ. Åh jag blir så ledsen. Men tack för att jag nte var bridezilla iallafall!

• mattiasFästmö

passionsblomman skrev 2010-09-21 10:07:19 följande:
    TS, ja om du tänkt ha både mamma och syster med är ju läget ett annat än om mamma bara ska skjutsa. Det framgick inte i dina tidigare inlägg.

Aha okej, ber om ursäkt för det. för mig är det självklart att jag vill ha med min mamma också men det är kanske det inte är för alla iof. men som det ser ut nu så ska jag fråga min kusin om hon vill vara tärna, så får jag ha två om inte annat. för jag tänker inte riskera att bli själv på dagen innan vigseln. jag ska ju åka limosine och grejer, känns ju lite tragiskt att åka helt själv :P

Svar på tråden bridezilla?