• MåBra reporter

Berätta om bästa och sämsta julklappen – få goodybag!

Jag skriver ett reportage i MåBra där par berättar om hans bästa respektive sämsta present tilll henne. Har du och din partner lust att vara med? Kontakta mig på anki.sydegard@aller.se

Du får en goodybag med sköna produkter, roliga proffsfoton – och en kul upplevelse förstås.

• Svar på tråden Berätta om bästa och sämsta julklappen – få goodybag!
  • Sebastiána

Den bästa present jag fått av min sambo är nog ett par termobyxor. Det hade jag verkligen inte önskat mig, men han hade rätt. Utan termobyxor överlever man inte i Norrland på vintern - och vintern är låååång! Som jag haft användning av dem!!! Samtidigt var det egentligen den sämsta present jag fått för det var ingenting jag ville ha alls. Jag tyckte att det var världens mest tråkiga present när jag fick den.

• Moster Stina

Hör egentligen inte hit...men
    Min mor ger bort de allra finaste julklappar hon kan komma på!
    Brukade ofta få SLOGGYS tanttrosor i julklapp av henne när jag var 16-20 år.
    Fast värsta presenten jag fått, var ett par vita apotekets STÖDSTRUMPOR.
    Då var jag 22 år gammal! Jag fattade ingenting! Själv pratade hon lyriskt om hur hon alltid önskat sig sådana. Jag provade dem och fick ont i en kvart efter avtagning! HEMSKA! Vad som skulle vara skönt med dem vet jag inte!
    Men eftersom jag gav tillbaka dem till henne blev hon ju i alla fall jätteglad och nöjd!

• Sebastiána
    Moster Stina skrev 2010-09-23 10:34:10 följande:
    Hör egentligen inte hit...menMin mor ger bort de allra finaste julklappar hon kan komma på!Brukade ofta få SLOGGYS tanttrosor i julklapp av henne när jag var 16-20 år.Fast värsta presenten jag fått, var ett par vita apotekets STÖDSTRUMPOR.Då var jag 22 år gammal! Jag fattade ingenting! Själv pratade hon lyriskt om hur hon alltid önskat sig sådana. Jag provade dem och fick ont i en kvart efter avtagning! HEMSKA! Vad som skulle vara skönt med dem vet jag inte!Men eftersom jag gav tillbaka dem till henne blev hon ju i alla fall jätteglad och nöjd!
    Hehe, ibland säger man ju att man ska ge bort sånt som man själv skulle vilja ha... (vilket är ett ganska dåligt råd).
  • Soldemor

Den bästa presenten jag fått av min man måste nog delas i två:

1) En översättningspenna jag fick när jag läste på universitetet. Utan den hade jag nog inte klarat av alla engelsk litteratur. Vissa kurser hade enbart engelska böcker!

2) Min lilla Isolde som jag fick i examenspresent! En liten tjejtrasa från ett hem för övergivna katter. Så jag älskar henne!

• MåBra reporter

Hej Sebastiána!

Det var ju kul med bäst och sämst i ett. Du och sambon skulle inte kunna tänka er att vara med i artikeln? Mejla mig: anki.sydegard@aller.se

• Sebastiána
    MåBra reporter skrev 2010-09-23 10:55:27 följande:
    Hej Sebastiána! Det var ju kul med bäst och sämst i ett. Du och sambon skulle inte kunna tänka er att vara med i artikeln? Mejla mig: anki.sydegard@aller.se

Får fråga min sambo.

• Uttan

Jag fick en serieutgåva att ett dataspel som min sambo spelar, World of Worldcraft. Han spelade det en hel del i början av förhållandet och jag visade tydligt att jag inte gillade det. Så istället för att träta om det så löste han det som så att han köpte en utgåva med alla spel till mig i present (den första jag fått av honom) så jag fick snällt prova. Och tilläggas ska att det var roligare än det verkade.

Sen ville jag sluta efter ett tag då det kom en nyare utgåva som jag inte ville köpa. DÅ köpte han den nya utgåvan i julklapp. Haha!

Året efter friade han 2 veckor före jul och min förlovningsring kom dagen före julafton så när jag fick spelet i julklapp dagen därpå kunde jag inte låta bli att skratta. Vilken man jag har fått tag på - Han gör allt för min skull men köper helknasiga presenter. Att han var några år äldre än mig märktes ju absolut inte. Haha!

• Li0

Bästa jag fått av sambon va nog min färjestadströja absolut sämsta ever? en sån där trådlös damsugare från elektrolux sjuuukt tråkig present :P okej jag ville ha en men inte av han hahah

• TalisQualis

Den bästa present jag fått är en låt som han skrivit till mig (han är musiker och låtskrivare) rakt från hjärtat! Blir lika varm i hjärtat varje gång jag hör den!

Sämsta var nog en sexleksak jag fick. Visst för all del hehe, men i julklapp? Den kunde jag väl fått bara sådär istället :P

• Snart TJs fru

jag fick av min sambo på alla hjärtans dag en motorvärmar kabel och en halv äten chokladask.

Han blev så sugen på chokladen att han inte kunde vänta tills jag kom hem

• Yarrow

Den bästa presenten jag fått från min man va när vi precis hade träffats. Kanske 3dje eller 4de gången vi träffades. Gången innan hade jag berättat för honom att jag har dyskalkyli och inte kan gångertabellen, då hade han gjort en liten handskriven gångertabell till mig.

Den hade jag på mitt kylskåp i flera månader innan jag såg att han hade skrivit att 10x10=10, det tyckte jag var lite roligt.

Den sämsta är helt klart en julklapp för något år sedan. Jag hade sagt någon gång att jag inte ville ha en vanlig mus till min dator utan en sådan med  en boll som man styr med. Inte för att jag ens ville ha en mus, jag ville bara inte ha en vanlig. Men så fick jag en med boll i juklapp, som dessutom var helt fel.

Inte så romantiskt nej.

• Sarkastisk ljubicica

Det bästa jag fått av min fästman är ett jättefint silverarmband. Jag ville ha ett armband som jag kunde ha hela tiden och som passade med allt, så den presenten var precis det jag hade önskat mig!
    Det sämsta presenten jag fått var ett par jättestora strassörhöngen, ett par som inte alls var min stil och som tom inte ens passade på mitt öra eller bland mina andra örhängen (har flera örhängen, så jag behöver väldigt små). Den andra sämsta presenten jag fått är en Britney Spears-parfym, exakt samma parfym som jag hade fått 2 år innan :) Sen var det en dålig present även för att jag bara någon dag innan hade sagt till honom att ej köpa några parfymer till mig, eftersom jag har för många .Så nu har jag 2 likadana parfymer och ännu en parfym som jag ej använder :)

Svar på tråden Berätta om bästa och sämsta julklappen – få goodybag!