En sängkammarfråga (blunda och ursäkta ni som tycker en sådan är opassande..)
Jag och sambon har väl sex ca 1 ggr/v skulle jag tro. Vi har varit tillsammans i 2,5 år. Jag önskar jag hade lust lite oftare, men det är svårt. För mig är det så svårt att bara ställa in sig i "sex-mode" bara sådär, det är så mycket som måste stämma. Jag får inte vara för trött, jag måste "tänka" rätt, det ska helst vara lite spontant och inte för "tillrättalagt" osv. Om jag känner att det inte är rätt när vi börjar så blir jag stressad och då blir det inge bra. Och jag har hellre sex lite mer sällan där det är bra än ofta och halvdant. Sambon blir ju knäckt också när han märker att jag inte är med på noterna.... Jag vet inte om det är min nuvaring som ställer till det, ska sluta med den ett tag tänkte jag, ska bli spännande och se om det blir någon skillnad på lusten.
Men jag tycker ändå inte att 1 ggr/v är speciellt sällan, det är väl rätt normalt (fast om man läser den här tråden känns det ju som att vi hade värsta sextorkan i vårt förhållande, jag undrar om det mest är de som har sex ofta som "vågar" skriva?)