• 2010 2010

En sängkammarfråga (blunda och ursäkta ni som tycker en sådan är opassande..)

Oj För oss är det rätt sällan. Jag  blir lätt gravid, har inte hittat bra p-medel och blir uttorkad av kondom. Så nu blir det någon gång i månaden. Vi har varit ihop i 8 år, har 3 barn (födde under en period av 4,5 år) Den minsta är inte 2 ännu. vi har haft det så mycket med barnen; astma, allergier, krupp och hela köret. Nu de senaste månaderna vill inte den minsta sova själv utan vill vara i min famn hela kvällarna. Dessutom pluggar jag och jobbar plus att samon jobbar, så vi får liksom inte till det, för det är alltid något. Och får man till det då måste det skyndas så att man hinner innan någon vaknar eller så måste det liksom planeras in och det har jag så svårt för. Och för det mesta känner man sig slut och trött och vill sova medan man kan.

Skulle väl önska att vi kunde ha det iaf 1-2 ggr/vecka, Men det kommer väl så småningom igen. De första 1,5 åren hade vi det flera ggr/vecka.

• 2010 2010
    misscat81 skrev 2011-01-24 16:22:17 följande:
    Jag och sambon har väl sex ca 1 ggr/v skulle jag tro. Vi har varit tillsammans i 2,5 år. Jag önskar jag hade lust lite oftare, men det är svårt. För mig är det så svårt att bara ställa in sig i "sex-mode" bara sådär, det är så mycket som måste stämma. Jag får inte vara för trött, jag måste "tänka" rätt, det ska helst vara lite spontant och inte för "tillrättalagt" osv. Om jag känner att det inte är rätt när vi börjar så blir jag stressad och då blir det inge bra. Och jag har hellre sex lite mer sällan där det är bra än ofta och halvdant. Sambon blir ju knäckt också när han märker att jag inte är med på noterna.... Jag vet inte om det är min nuvaring som ställer till det, ska sluta med den ett tag tänkte jag, ska bli spännande och se om det blir någon skillnad på lusten.
    Men jag tycker ändå inte att 1 ggr/v är speciellt sällan, det är väl rätt normalt (fast om man läser den här tråden känns det ju som att vi hade värsta sextorkan i vårt förhållande, jag undrar om det mest är de som har sex ofta som "vågar" skriva?)
    Jag vågade skriva iaf =) Känner igen mig i det du skriver. ust att komma i rätt stämning och inte så planerat och för tillfället funkar det inte. 1g i veckan tycker inte jag är sällan iaf.
Svar på tråden En sängkammarfråga (blunda och ursäkta ni som tycker en sådan är opassande..)