Inlägg från: tigern83 |Visa alla inlägg
  • tigern83

Röda skor på bröllopsdagen??

Jag hade tänkt ha färg på mina skor. Skulle vilja ha röda me eftersom vårt tema är rosa-grönt-vitt så vet jag inte om röda skor passar till. Häftig färgklick skulle de vara iaf.

Berättade det åt min mamma och hon tänkte få spader.. " RÖDA SKOR?! De ha ja aldrig sett för. Alrdig varit på ett bröllop där bruden INTE har vita(ktiga) skor. Det är inte traditionellt. Hur ha du tänkt de? Nej nej nje!..." osv. Ni kanske ser ett mönster i hennes åsikter? Men då sa ja att eftersom vi har rosa som tema så kan jag också tänka mig rosa skor. Då mjukna hon lite. Tror min mamma inte är så förtjust i rött, jag själv ÄSLKAR rött. Har tex. en helt röd brio vagn åt vår lilla prinsessa (som vi inte visste av att de sku bli en tjej innan hon titta ut - vagnen va dock redan köpt).

Men nu vet jag inte längre vilken färg jag skall ha på mina skor. För jag hade bestämt som så, hittar jag en enkel klänning vill jag ha färgade skor. Men om jag hittar en detaljrik klänning vill jag ha enkla vita skor. Klänningen jag/vi har köpt är en san patrick refran. Tycker den är så detaljrik att färgade skor skulle gör att det skär sig.. Eller?

• tigern83
    Mariabridetobe skrev 2010-10-20 11:51:01 följande:
    Och du: Det är ditt bröllop och du bestämmer allt!! Det har jag fått sagt till mig av vänner.
    Jo, de e klart :) Ger hon pikar igen om nått så blir det som svar "är inte du gift redan? detta är vårt bröllop, vi besämmer vad vi vill ha. ok?" från min sida. Samma sak med svärmor, svägerskan, vänner som "säger emot" osv.. Vårt bröllop - våra tycken och idér :)
  • tigern83
    AnnJan skrev 2010-10-20 15:55:37 följande:
      Nä, det skär sig inte. Inte så länge du har enfärgade skor iaf.
    Ok. Har funderat på detta med skor nu några dagar och har nog kommit fram till att jag vill ha enkla och ROSA skor på vår stora dag. Dessutom så kommer mina blommor att gå i svagt rosa så då passar de ju bra med båda rosa i handen och på fötterna. Mamma får lämna hemma då klänningen skall provas igen och mätas hur mcyket den skall sys in, så slipper man höra hennes negativa åsikter om färgade skor.  Och dessutom så ät det lättare att hitta rosa skor än helt vita som man vill/kan använda igen.
Svar på tråden Röda skor på bröllopsdagen??