Inlägg från: Mariabridetobe |Visa alla inlägg
  • Mariabridetobe

Röda skor på bröllopsdagen??

Hej! Jag funderar starkt på att ha ett par snygga RÖDA skor (har rött/vitt/silver tema) på min bröllopsdag, är det helt fel eller är det en kul grej?? Vår fotograf tyckte det var en cool grej och det kunde bli fina bilder =)

• Svar på tråden Röda skor på bröllopsdagen??
  • Mariabridetobe

Tack, känns skönt att man inte är helt ute och cyklar.... Då blir det röda skor =) Jag ska ha en rund och tät bukett med bara röda rosor(ev lite hjärtan på tråd) o vita pärlor.... Vad kul att ni är många som tänker i samma banor... Jag tyckte det skulle bli en skön o lite cool kontrast till allt det vita!!

• Mariabridetobe

Jag har kollat runt lite, både här på nätet och ute i skoraffärer och det finns... Men vill ej ha för hög klack då jag vill dansa mycket under kvällen..  

• Mariabridetobe

Jag kan nog inte åka så långt som Milano men satsar på Gbg Låter som snygga skor!! Väntar ivrigt på bild Ja ett par dansvänliga skor tror jag att jag oxå får fixa.. hihi...

• Mariabridetobe

Säger till om jag hittar någon bra butik!!! Min Blivande var lite tveksam men han är övertalad Men min svärmor lär nog tycka det är för mycket, men vi har fått sagt till oss att det är vårt bröllop så vad brud och brudgum vill ha så ska de ha det!!! Jag har dock hittat en modell i vitt som jag skulle vilja ha men har än så länge inte hittat den i rött :S Letar vidare..

• Mariabridetobe

Jag hoppas det blir coolt ;-P Måste bara hitta de rätta röda skorna...

• Mariabridetobe

Vad kul att så många tänker ha lite annorlunda till sitt bröllop =) Håller med om att de är svårt att hitta ett par som man faktiskt kommer klara av att gå i och även kostnadsmässigt.. Men letar vidare och hoppas springa på de rätta skorna ;-P

• Mariabridetobe

ClaraH : Så läckra !!!! =)

• Mariabridetobe

HELT LYRISK!!!!!!!!!! Har hittat en sida på nätet som man kan designa sina egna brudskor!!! Och för under 1000 lappen.... Snitt låg nog på 500-600 kr =) Och där kan jag få mina drömskor i RÖTT =) Gå in och kolla själva!!

www.pernillasbrudbutik.se 

Nu är det bara att hitta en klänning oxå... Har ingen aning om vad jag vill ha eller passar i.... Har ni andra hittar "ER" klänning??

• Mariabridetobe

ClaraH : Jätte fin klänning... Jag tror jag ska ut och prova lite så jag vet vad jag är ute efter..

Toffi: Jag har funderat på ett par skor i den formen bara dör att jag ska kunna ha dem till annat, men alla andra röda skor jag hittat har haft för hög klack eller varit lite för vulgära.. Men på den sidan fanns precis det jag sökte =) vill ha ganska låg klack då vill kunna dansa ;-P

• Mariabridetobe

Northern Trekker: Jag funderar faktiskt på att göra så oxå(att sy upp den hos sömmerska)  eller om jag vågar beställa en klänning från nätet... Men måste ut och prova mig fram till vad jag vill ha, det är en djungel... Men det sägs att när man hittat den rätta klänningen känner man det!!  Men känns skönt att jag har hittat de rätta skorna, nu ska de bara beställas och gås in

• Mariabridetobe

Tycker det är jätte kul att så många svarat!! Och att de flesta ska vara lite udda och ha något speciellt. Och självklart så måste Brudgummen vara med på det hela!! Har en svärmor som säkert kommer ramla av stolen men de struntar jag i ;-P Och min mamma säger hela tiden att: Det är erat bröllop och ni ska ha det precis som ni vill!! Ni får gärna lägga in bilder på era snygga skor när ni hittat dem =)

• Mariabridetobe

Såg oxå att det inte var bytesrätt på de man designade själv, men alla skor fanns i så gott som alla färger =) Så jag kommer välja den sko jag tycker är snyggast och sen i rött, och dem var det bytesrätt på =)

• Mariabridetobe

Alorna: Jätte snygga skor och klänningen är urläcker!!!

• Mariabridetobe

Tack för alla inlägg!! De röda skorna ska beställas från Pernillas brudbutik inom kort... Känns kanon med röda skor på min bröllopsdag och sambon håller med... Ska bli intressant och se vad alla "traditions" enliga gäster säger Lycka till allihopa!!

• Mariabridetobe

AnnJan skrev 2010-10-19 15:01:05 följande:
    Jag beställde också röda (vinröda) från samma ställe som du.Dels för at jag hade färg i klänningen, men också för att jag ville ha skor som gick att användamer än en dag (och vita skor hade inte jag använt vid fler tillfällen).Hoppas du blir nöjd med skorna från Pernillas. Mina var jättefina.

Jag kommer att betälla de klarröda skorna, då vi har det i vårt Tema oxå. Men de vinröda är jätte snygga =) Jag kände samma sak m vita skor, vill kunna använda skorna vid fler tillfällen!! Kul att du är nöjd med dina!! =)

• Mariabridetobe

tigern83 skrev 2010-10-20 08:32:05 följande:
    Jag hade tänkt ha färg på mina skor. Skulle vilja ha röda me eftersom vårt tema är rosa-grönt-vitt så vet jag inte om röda skor passar till. Häftig färgklick skulle de vara iaf.   Berättade det åt min mamma och hon tänkte få spader.. " RÖDA SKOR?! De ha ja aldrig sett för. Alrdig varit på ett bröllop där bruden INTE har vita(ktiga) skor. Det är inte traditionellt. Hur ha du tänkt de? Nej nej nje!..." osv. Ni kanske ser ett mönster i hennes åsikter? Men då sa ja att eftersom vi har rosa som tema så kan jag också tänka mig rosa skor. Då mjukna hon lite. Tror min mamma inte är så förtjust i rött, jag själv ÄSLKAR rött. Har tex. en helt röd brio vagn åt vår lilla prinsessa (som vi inte visste av att de sku bli en tjej innan hon titta ut - vagnen va dock redan köpt).   Men nu vet jag inte längre vilken färg jag skall ha på mina skor. För jag hade bestämt som så, hittar jag en enkel klänning vill jag ha färgade skor. Men om jag hittar en detaljrik klänning vill jag ha enkla vita skor. Klänningen jag/vi har köpt är en san patrick refran. Tycker den är så detaljrik att färgade skor skulle gör att det skär sig.. Eller?

Jag vet att jag skulle få samma svar av släktingar (dock inte min mamma) Så jag har inte sagt nåt De har jätte fina skor i rosa på Pernillas brudbutik.. Eller andra snygga färger oxå!! Kolla och få inspiration!!! Och du: Det är ditt bröllop och du bestämmer allt!! Det har jag fått sagt till mig av vänner.

• Mariabridetobe

tigern83 skrev 2010-10-20 12:24:54 följande:
    Jo, de e klart :) Ger hon pikar igen om nått så blir det som svar "är inte du gift redan? detta är vårt bröllop, vi besämmer vad vi vill ha. ok?" från min sida. Samma sak med svärmor, svägerskan, vänner som "säger emot" osv.. Vårt bröllop - våra tycken och idér :)

Helt rätt!! Ska man ta hänsyn till alla runt om så blir det bara tråkigt! Man ska ha sitt bröllop precis som man vill och jag tror att alla kommer tycka att det blir bra! Lycka till!!

• Mariabridetobe

Taylia skrev 2010-10-24 20:47:25 följande:
    OBS!! JAg vill varna er för Pernillas Brudbutik. Jag har haft stora problem att få besked om när mina skor ska dyka upp. Jag beställde de 22 augusti och har inte sett röken av dem. Det står upp till 8 veckors leverans och det är passerat med råge. OCh det är ju inte direkt högsäsong för festskor så här års.   Det har varit väldigt svårt att få kontakt via mail och informationen är väldigt knapphändig.   Har ni väldigt gott om tid så kör hårt, men jag gifter mig om tre veckor och har naturligtvis fått tänka om angående mina röda skor och fått köpa ett reservpar.   Så igen, VARNING för lååååång leverans (om de nu levereras alls) hos Pernillas Brudbutik.

Jag var in igår på deras sida och då hade de skrivit att det har varit översvämmning där skorna görs, så det kunde ta lite mer tid, om man inte hann få skorna till bröllopet skulle man få alla pengarna tillbaka. Hon som har Pernillasbrudbutik har den som en bisyssla, och det står att det ibland kan ta lite tid innan svar.

Jag hoppas du får dina skor!! Jag ska beställa mina nästa vecka, men har till juni innan jag gifter mig!

Svar på tråden Röda skor på bröllopsdagen??