Inlägg från: xaniara |Visa alla inlägg
  • xaniara

Oktober 2010, del tre!

Vi gifte oss också i lördags 2/10, och det var en underbar höstdag. Lite kyligt, men inget regn dock :) Jag hade en tunn kofta i alpackaull ovanpå klänningen och det räckte jättebra då jag tenderar att bli väldigt varm när jag är uppjagad och nervös, däremot frös jag om händerna.

Annars några allmänna råd: Allting går alldeles utmärkt så länge brudparet är på gott humör, under vår ceremoni flög en helikopter över och störde så vår vf fick sluta prata en stund, och oj vad det hjälpte att vi själva skrattade rätt gott åt det hela. Ta inte allt på blodigt allvar, ha kul istället :) Gråter brudparet över att den perfekta dagen blivit förstörd av smådetaljer kan jag tänka mig att stämningen i sig blir låg bland gästerna. 

Dagen gick mycket fortare än jag kunnat tro och det kändes som att vi inte alls hann prata så mycket med alla som vi skulle velat. Vi var lite oroliga över att vi satt för lång tid mellan vigsel som var kl 14 och middag som skulle börja kl 16.30-17, och utan aktiviteter inplanerat. Men det räckte mer än väl med bubbel strax efter vigseln och efterföljande snittar och kaffe (mycket viktigt med kaffe på em för många inklusive mig). Sedan satt folk och pratade väldigt trivsamt tills det var dags för middagen.

Det är jättekul att gifta sig :) Lycka till och berätta gärna hur det går för er andra! 

Svar på tråden Oktober 2010, del tre!