• Junibrud2011

Hur långt innan bröllopet skickar man inbjudningskort

Vi har inte talat om för någon att vi ska gifta oss utan vill överraska dem med ett inbjudningskort i brevlådan. Har varit förlovade i 12 år så det syns inte på fingrarna heller ;)

Hur lång tid innan bröllopet skickar man ut inbjudningskorten? Eftersom ingen vet så vill vi skicka i god tid. Dels för att berätta, tror att man ibland ska spricka av lycka som jag nu "bara" delar med min älskade och dels för att våra gäster inte ska hinna boka något annat.

• Svar på tråden Hur långt innan bröllopet skickar man inbjudningskort
  • Junibrud2011

Ja själv har vi Pingst helgen och det är en riktig konfirmation och bröllopshelg, när många kan va bokade på annat håll.

Är det lika roligt att få ett spara datum kort som en riktig inbjudan?

• Junibrud2011
    mattiasFästmö skrev 2010-09-26 17:09:41 följande:
      Okej, ja men om du redan uppgett datumet för dom så är det ju en annan sak. jag utgick från att de fick reda på det med inbjudan eftersom att du skrev "Vi har inte talat om för någon att vi ska gifta oss utan vill överraska dem med ett inbjudningskort i brevlådan".
    Nu var det mej du citera men det lät som du riktade det till niini. Vi har inte talat om för någon utan vi vill överraska dem allihopa på en gång.
Svar på tråden Hur långt innan bröllopet skickar man inbjudningskort