Hur långt innan bröllopet skickar man inbjudningskort
vi skickade dom 4 månader innan, eftersom vi gifter oss nu i oktober då är det är höstlov och allt vad det är så ville vi inte riskera att någon hade något annat inbokat 'våran' helg!
vi skickade dom 4 månader innan, eftersom vi gifter oss nu i oktober då är det är höstlov och allt vad det är så ville vi inte riskera att någon hade något annat inbokat 'våran' helg!
problemet är om du skickar dom så sent är ju att många kanske redan är uppbokade. Har du låt oss säga 50 gäster så är ju risken stor att någon har bokat en resa den helgen, någon annan har en stor hockeytävling och ytterligare någon har planerat att åka ner till någon vän över en helg. Med så kort tid på sig så finns det ju inte mycket utrymme att boka om något, inte heller att lägga undan lite pengar om man kanske måste resa, bröllopsgåva och kanske en klänning.
Okej, ja men om du redan uppgett datumet för dom så är det ju en annan sak. jag utgick från att de fick reda på det med inbjudan eftersom att du skrev "Vi har inte talat om för någon att vi ska gifta oss utan vill överraska dem med ett inbjudningskort i brevlådan". Och visst är det kanske så, hur aktiva gäster man har som gör olika saker och ang. att prioritera, om jag skulle få reda på bara ett par veckor innan att ett par skulle gifta sig, och jag hade någon resa inbokad sen tidigare, kanske att jag skulle åka ner och bo hos mina kusiner över en helg, så beror det helt på hur nära man var då förstås. hade det vart min syster eller liknande hade jag såklart ombokat. Men hade det varit någon som vart längre ifrån hade jag tyckt att man inte kan släppa allt man har planerat bara för att några väntar länge med att säga till att man ska gifta sig. men det kanske bara är jag