• mjlove

Hur långt innan bröllopet skickar man inbjudningskort

Fröken T skrev 2010-10-09 08:38:52 följande:
    Varför göra det så krångligt? Nu när vi bestämt datum så berättar jag för alla jag träffar, har även berättat det på Twitter och Facebook och mailat till folk. Så de flesta på min sida vet redan om det. Ska uppmuntra Mannen att börja sprida det till sina vänner också. Vad gäller när man ska skicka ut inbjudan så kan man väl göra som man vill och som passar bäst för en själv, sina gäster och sitt bröllop. Det är ju många faktorer som spelar in som gör det ena bättre än det andra. Finns inget rätt eller fel!
    Jag håller verkligen med! Så otroligt många löjliga "regler" som finns om hur och när man ska göra vissa saker. Gör bara det som känns rätt för er, det finns absolut inget MÅSTE om att man ska skicka ut korten 2 mån innan. Har ni gäster som ska resa långt så skicka långt innan, vill ni inte de så skicka 2 veckor innan.

Man kommer ju att få en hjärtinfarkt innan det är dags om man ska haka upp sig och stressa upp för småsaker som dessa. Känn efter och skicka så långt innan som känns bäst för!

Svar på tråden Hur långt innan bröllopet skickar man inbjudningskort