• SnartFruSir

20 augusti 2011

Vi gifter oss också 20 augusti. Men det är helt bestämt :) Inga barn på g så jag tror vi sitter säkert i båten än så länge.

Hela huset vi bor i med 25 lägenheter har dock fått jättevattenläckanALLAN, när smältvatten börjat sippra in från ytterväggarna. Men än så länge peppar-peppar har vi klarat oss. Så, så länge inte livet kommer i mellan gifter vi oss i Kungsbacka 2 mil söder om Göteborg om 222 dagar:D

Men jättegrattis till dig Moster Stina. Då kan du byta namn till Mamma Stina snart med andra ord <3

Och stort grattis till ClaraH för att ni var tvunga att byta till en mycket bättre bröllopsdag ;)

• SnartFruSir
    augustibrud 2011 skrev 2011-01-10 15:22:55 följande:
    Glömde ju skriva att det är dagen innan min 30 årsdag så det blir nog lite födelsefirande också.
    :) Det är två dagar efter min 25-årsdag, så det blir nog lite firande av mig med
  • SnartFruSir

Vi velar lite fram och tillbaka med att skicka inbjudningarna. Först tänkte vi i slutet på april/början på maj för att folk inte ska hunnit gå på semester eller glömma osa. Men nu funderar vi på att skicka dem på alla hjärtans dag istället, för att det är innan folk bestämt sin semester på jobbet.

MEN då måste vi verkligen ha bestämt vilka vi vill bjuda också. Och som min lille man påpekade, den har förändrats en del sedan vi började planera i juli (-10) och nu ska den förbli oförändrad i 7 månader till.

Hur tänker ni andra? Valet kanske är lätt för er..;)

Det vi har hunnit med är
    Kyrka/Präst/Datum/Tid
    Lokal/Transport av gäster/Meny/Serveringspersonal/Bartendrar/Toastmadame/Porslin/DJ/Transport av oss
    Gästlista i ständig förändring, fn är vi 107 gäster..
    Frisör och smink
    Klänning och slöja
    Tärnor x2/Marsalkar x2
    Fotograf

I helgen ska vi gå ut och spana på killens outfit.

• SnartFruSir

Vi velar mellan tryckeri och egen produktion. Fästmannens mor tyckte de såg för enkla ut och jag förstod hennes poäng. Men man kan alltid pimpa korten i efterhand med. Men vi stötte på problem eftersom jag inte hittar något tryckeri som trycker allt vi ska ha, i vår design. Så nu funderar vi på att beställa från Spira Kortdesign istället.

Vet inte om jag tycker att deras är så värst mer komplicerade, men provtrycket som kom var på bra papper och fint och enkelt som jag (vi) vill ha det. Känns liksom enklare att ha en leverantör än många.

Hemmasnickrad

Spiras

Hur ska ni göra?

Så fort vi har bestämt oss kommer vi nog satsa på att få ut dem.

Svar på tråden 20 augusti 2011