20 augusti 2011
Någon mer som gifter sig 20 augusti 2011?
Någon mer som gifter sig 20 augusti 2011?
Vi gifter oss i Rimbo, Norrtälje kommun i Roslagen.
Ja oj vad här planeras. (mest jag)
När vi väl bestämt ett datum, så rullade resten på.
Men JÄTTEkul tycker jag det är!!! Tack och lov att det finns sådana här sidor också, där man kan få ALLA råd i världen!!! Mycket bra!
Själv har jag skrivit ner en jättelista, med olika rubriker:
*Allt som skall inhandlas
*När gör vi vad. Månader, exakta dagar
*Vad ska serveringspersonalen göra.
*Vilka varor måste vi hålla kalla?
*Ungefär uträknad budget
osv
Jag var alldeles tokstressad i början när jag höll på med detta. Det är ju så mycket som skall kommas ihåg!!! Men det är ju LÅNGT kvar!!!
Jag har precis lärt känna en i den för oss nya kommunen där vi bor, som jobbar extra som servetris, och brukar ordna massor av bröllop. Hon älskar det, och har delat med sig av alla tips hon kan komma på!
Det känns jättetryggt att ha lärt känna henne. Hon vill hemskt gärna kolla över mina listor så småningom, så skall hon tala om vad som funkar och inte.
Och nu kommer jag å förstör!
Här har man planerat som en tok sen juni förra året, och så råkar vi bli med barn!
Efter otaliga försök under två år. Vi är väldigt lyckliga förstås men också väldigt överraskade!
Om allt går som det ska beräknas den lille komma just i augusti!
Så nu är det snabba puckar som gäller! Nytt datum blir den 5 juni istället! Och med en stor gravidmage!
Visst hade vi väl kunnat vänta med bröllop, men vi känner så många som bara skjuter upp det i massa år efter att de fått barn.
Vi VILL verkligen gifta oss i år!
Och mycket skönt är det att jag verkligen har planerat det mesta, liksom köpt in massor av attiraljer!
När vi hade tänkt gifta oss i augusti så beslutade vi oss för att skicka ut inbjudningar på alla hjärtans dag.
Det kanske kan vara ett tips till er andra.
JAG skulle i alla fall bli jätteglad för att få en inbjudan då!
Men nu när vi gifter oss i juni istället, så måste vi verkligen skicka ut inbjudningar så snart som möjligt!
Tack så jättemycket för alla grattishälsningar förresten!
Det är klart att jag får byta namn sen till mamma Stina!
Fick ett tredje ultraljud för några dagar sedan och då sprattlade äntligen barnet. Kul! Nu känns det på riktigt liksom!