SnartFruSir skrev 2011-01-10 15:13:03 följande:
Vi gifter oss också 20 augusti. Men det är helt bestämt :) Inga barn på g så jag tror vi sitter säkert i båten än så länge.
Hela huset vi bor i med 25 lägenheter har dock fått jättevattenläckanALLAN, när smältvatten börjat sippra in från ytterväggarna. Men än så länge peppar-peppar har vi klarat oss. Så, så länge inte livet kommer i mellan gifter vi oss i Kungsbacka 2 mil söder om Göteborg om 222 dagar:D
Men jättegrattis till dig Moster Stina. Då kan du byta namn till Mamma Stina snart med andra ord <3
Och stort grattis till ClaraH för att ni var tvunga att byta till en mycket bättre bröllopsdag ;)
Tack
. Det känns bra att vi bytte. Men det kräver förstås lite om planering. Det visade sig att den fotograf vi hade bokat i Linköping (där vi hade tänkt gifta oss från börjar) är villig att komma upp till Stockholm. Det känns jättebra, vi hade fastnat för henne. Det blev inte så mycket dyrare heller. Stockholmsfotograferna verkar ligga högre i pris.
Nu tror jag att jag har en frisör på gång också, vi håller på och diskuterar på mail. Hon kommer i så fall att komma hem på morgonen.
Vi håller på med gästlistan som bäst. Svårt tycker jag. Vi velar om vilka gäng vi ska bjuda in. Det finns en tjej i mitt tjejgäng som för några år sedan betedde sig riktigt illa mot några av oss en kväll. Hon hade förstås dryckigt för mycket, men jag är faktiskt orolig att hon ska ställa till det och säga elaka saker. Jag kan inte riktigt förlåta henne för den kvällen för några år sedan även om hon betedde sig mest illa mot andra än mig. Men det är svårt att utesluta en av ett gäng. Vi är sju stycken och jag kan med gott samvete välja att bjuda två och inte de andra, men svårt att bjuda alla utom en.
Jag ska träffa dem i helgen så jag får se hur det känns då. De jag absolut ska bjuda funderar jag på att be dem sjunga under vigseln, men det är inte skälet att jag vill bjuda dem utan för att jag står dem närmast.