• Midvinterflicka

Första kyssen som gifta

För er som väljer kyrklig vigsel (andra får naturligtvis ha en åsikt också): 

Kyssen under vigseln eller på kyrktrappan, vad tycker ni?

• Svar på tråden Första kyssen som gifta
  • Sebastiána

Vi tar det traditionsenligt på kyrktrappan. Många kommer säkert passa på att ta kort så vi lär få se det från många vinklar sedan

• jazzie78

Jag kommer nog "hångla" upp min BM i brygga under vigseln...*skrattar* OCH sedan på kyrktrappan... :o)
    Man gör precis som man själv önskar och vill.... :o)

• Niini

O skulle jag välja ett så skulle det bli på kyrktrappan. För de bröllop jag varit på i somras så har jag märkt att många missar kyssen. Dessutom vågar man dra till med flera kyssar på kyrktrappan ;)

• Niini
    Niini skrev 2010-09-28 15:53:27 följande:
    O skulle jag välja ett så skulle det bli på kyrktrappan. För de bröllop jag varit på i somras så har jag märkt att många missar kyssen. Dessutom vågar man dra till med flera kyssar på kyrktrappan ;)
    Kyssen vid vigsel alltså :)
  • Miu

Har jag missat något. Kysser man inte alltid vid vigseln eller vad pratar ni om :)

• Aleta
    Miu skrev 2010-09-28 16:30:37 följande:
    Har jag missat något. Kysser man inte alltid vid vigseln eller vad pratar ni om :)
    Enligt svensk tradition kommer den första kyssen på kyrktrappan.

I anglosaxiska filmer har man "you may kiss the bride" inne i kyrkan (de har också brudöverlämning, rehearsal dinners, best man osv.)

• Thinkerbelle

Begge deler:)

Men ønsker helt klart et kyss fremme i kirken under ceremonien også:)

• Thinkerbelle

ush, skulle være

... under ceremonien som første kyss!

Var i bröllop for 2 veckor siden der dom tok et riktig saftig kyss fremme med presten, og det var jätterolig! alle klappade och lo!

Svar på tråden Första kyssen som gifta