Norrtäljebrudar 2011?
Hej!
Är det fler än jag som ska gifta sig nästa år i Norrtälje kommun?
Hej!
Är det fler än jag som ska gifta sig nästa år i Norrtälje kommun?
Ååå ÄNTLIGEN ett svar!
Ni gifter er på min födelsedag!
Själva gifter vi oss 20 augusti i Rimbo Kyrka!
Vad kul att fler har hittat hit!
Hade helt glömt bort min gamla Norrtäljetråd.
Jag bor ju i Rimbo, vilket man själv väl knappast får tala om!
Men jag är i alla fall hitflyttad från Dalarna för snart tre år sedan.
Det lutar åt att det blir ändringar gällande vårt bröllop....
Vi måste nog ändra det till 5:te juni istället.
Om två veckor vet vi säkert...
Och här har man planerat och planerat...
Nåja...det är ju i och för sig tur!
Vi kommer att bjuda minst 150 personer till vigsel, med efterföljande mottagning med dräktklädda spelmän, dryck och tilltugg på en hembygdsgård.
Sen kommer vi att bjuda ca 100 gäster till efterföljande middag och fest på en annan lokal.
Vi kommer att försöka hålla nere alla kostnader vi kan, men skall ändå försöka bjuda på en sagolik tillställning. Har inhandlat en hel del av bordsdekorationer redan, och planerat allt som går gällande maten, som vi själva till största delen kommer att göra själva.
Har hört att en sminkös som har något med Rånäs slott skall vara fantastisk!
Men det struntar jag i, för jag vill nog greja det själv.
Hur stora bröllop kommer ni andra att ha?
Annars kan jag tipsa er om Ska vi byta tjänster-tråden.
Själv skall jag stå för musiken under ett brudpars vigsel, mot att det kommer tre personer och hjälper oss servera! Toppendeal tycker jag!
Vi tänker oss att pynta lokalen i vitt, rosa, lila, guldgult.
Har köpt två sorters tapeter som jag skall göra pärmar till festprogrammen av. Gråa och rosabrokiga.
Sen ska vi hänga fiberduk i taket så att det ser riktikt drömskt och vackert ut.
Köpt en massa vita ljus, plus värmeljus och lillarosa ljus på IKEA som jag tänkte kunde passa till. Och MASSOR av ljuslyktan GALEJ. Och såklart en massa KNOPPAlakan att ha som duk. Kommer köpa organza i guldgult och lägga som löpare på borden, eller så färgar jag fiberduk och klipper löpare av.
Nu är det förresten bestämt att vi gifter oss i juni. Vi skall tydligen få en bäbis i augusti!