Inlägg från: Matilda Bäcker |Visa alla inlägg
  • Matilda Bäcker

Norrtäljebrudar 2011?

Hej!

Jag och min sambo bor i Norrköping men vi är båda från Roslagen (jag från Norrtälje, han från Edsbro) och vi gifter oss i Länna Kyrka 4/6.

Hår och smink för mig och min tärna fixas på salongen som ligger i gränden där vid Lilla Torget, kommer inte ihåg vad den heter.
    Tårtan har vi beställt från Flygfyren, en tårtställning som går som en båge blir det och själva tårtan är som en prinsesstårta fast med sylt i. Operatårta hette det visst. Kostar 35 kr biten.
    Bil hyr vi från Bilförmedlingen. Ganska kostsam historia, men bröllop kostar ju :-P
    Blommor beställer vi från Fru Grön som ligger nere vid Norrtäljebåten.

I dagsläget väntar vi på besked från pastorsexpeditionen om vilken präst och kantor vi får. Håller tummarna för att vi får Anders Elvin som präst!

Just det, om ni har gäster som kommer långväga ifrån och ni gifter er samma helg som mig så är det svårt att få hotellplatser. Det är nämligen Custom Bike Show samma helg, vilket vi upptäckte när vi försökte boka hotellrum på både Åtellet och Granparken. Vi fick till slut tag på ett par rum på Hotell Roslagen, uppe vid McDonalds. Vill bara förvarna er andra om det, ifall ni inte tänkt på det.

• Matilda Bäcker
    Anna B skrev 2011-02-22 18:02:54 följande:
    Ja, man får inte glömma att det är Custom Bike Show! Jag kommer att bli sminkad hemma för att slippa ge mig ner på stan :) Det är Therese från Roxenmoskincare som ska sminka mig. Men det lutar åt att jag fixar håret själv, men hjälp av tärnorna.. tycker det skenar iväg lite för mkt pengar annars..

Matilda: Tänk på att det kan ta lite tid att ta sig till lilla torget om du ska åka bil, kan vara lite köigt..

Vi har inte beställt tårta än, men det lutar åt flygfyren. Fanns det många prisklasser? Hade helst velat hamna på högst 30kr/bit, men det kanske är önsketänkande...

Vad gäller hotellrum så slipper vi som tur det. Vi har bokat ett helt kollo då vi har mååånga långväga gäster :)

Åh, nu börjar det närma sig! Jag har inte känt mig nervös alls, men nu börjar det pirra lite. Inbjudningskorten ska skickas ut om ca 2 veckor. Fick ett utkast från svärmor som tillverkar alla kort. Hon är grym på kalligrafi så de kommer bli kanon!

Skrattande
    Jag kommer nog att gå dit, jag och tärnan sover i en gäststuga tillhörande en bekant, på Järpgatan, så det är ett stenkast därifrån i princip Sen ska vi ju ut ur stan men det är nog mkt lättare

Mja, vad jag förstod så var det 35kr per bit eller 50kr per bit, beroende på innehåll och lite så. Men hör med dem, de vet ju. Men med tanke på att vi tog den enklaste formen av tårta i princip så kommer du nog inte så mkt lägare än 35 kr per bit. Vilket iofs är ett rätt bra pris ändå, vi kollade både på Tösses och på Bageriet som ligger på Vårgatan på väg mot brandstationen. Deras billigaste bitpris låg på 50 kr. Båda de sa mellan 50-55kr.

Min svärmor gör också inbjudningskorten, ja alla trycksaker faktiskt! Eller ja hon gör dem inte, för det gör jag. Hon trycker dem, svärföräldrarna äger tryckeri, praktiskt nog

Vi använder Lipperts Catering också, supernöjd med det valet! När vi åkte dit för att prata om menyn blev vi bjudna på lunch för han höll ändå på att laga i ordning mat till en kund. Supergott, det bara smälte i munnen! Och han är väldigt serviceminded och väldigt prisvärd! Längtar nästan mer till middagen än till själva bröllopet, hahaha! Haha nej då, skämt åsido, men VÄLDIGT nöjd med valet av cateringsfirma som sagt!
  • Matilda Bäcker
    Anna B skrev 2011-02-22 20:30:49 följande:
    Nu håller vi bara tummarna att vädret är fint de 4 juni :) Men det brukar ju vara bra på Custom Bike Show!
    Ja &/(#=(%(#¤(%?¤/%=)% om det regnar alltså! Både jag och m2b hade spöregn på våra respektive studenter så vi tycker att vi inte mindre än FÖRTJÄNAR sol på vår bröllopsdag! Eller åtminstone uppehåll, behöver inte vara strålande sol men regnet slipper vi mer än gärna.
  • Matilda Bäcker

Ringde och dubbelkollade kyrkan idag och fick du veta präst och kantor :) Präst blir Anders Elvin, precis som vi önskade!

Dubbel lycka, för idag har jag även beställt vigselringen!!

• Matilda Bäcker
    Anna B skrev 2011-03-05 08:40:56 följande:
    Hejsan brudar!

Hoppas allt går bra för er med all planering :) Jag pratade precis med svärmor, hon hade snart gjort färdiga alla korten, så snart skickas inbjudningarna!! :)

Jag har funderat lite på vad man ska göra om det regnar när man ska fota (vi har beställt sol, men man vet ju aldrig ;)). Vår fotograf har ingen studio, och kommer köra ner från Gävle. Har ni något bra förslag på vart man kan ta vägen om det regnar?
    Vi ska gifta oss i Estuna kyrka (längs väg 76 mot väddö)...

Här i veckan kom äntligen min blivandes Uniform hem på posten! Han kommer bli sååå stilig :) Nu ska jag bara övertala honom att ha kan ha på sig mössan på några bilder,ha ha. Det vill han inte....

Vad ska era karlar ha på sig?
    Här går det fint, hämtade hem vigselringen igår och svävar på moln just nu! Skrattande Jobbigt att vänta 3 månader innan jag får ha den på mig bara, haha. Men jag provade den iaf och den satt som en smäck! Bilder på den (och lite annat) finns i mitt galleri Glad

Jag fotade ett brudpar vid Estuna Kyrka i somras och vi bestämde att vid regn så skulle vi fota inne i kyrkan. Man kan få väldigt vackra bilder i en kyrka! Nu är Estuna en väldigt liten och ganska så mörk kyrka, så kolla dels med fotografen att han/hon har utrustning som klarar sådana förhållanden, samt kolla så att kyrkan är ledig innan och att ni får vara där under porträttsessionen.
    Jag vet inte var ni ska ha festen men de brudparet som jag fotade där skulle hålla till tvärt över vägen, i församlingshemmet. Vi sa att eventuellt kan man ta några bilder där inne också. Det handlar om att hitta neutrala bakgrunder och jobba med ljuset så blir det vackra bilder ändå. Men hoppas såklart det blir fint väder, det är ju roligast att fota ute och det ger fler möjligheter och mer variation!

Min mtb ska ha frack, trots att klädkoden är kavaj. Han kommer sticka ut men det kommer ju jag också och det gör inget tycker jag Glad Han kommer bli superstilig, det är så roligt när män klär upp sig så där tycker jag, för det händer inte så ofta Tungan ute
  • Matilda Bäcker
    LisaHenze skrev 2011-03-15 15:23:01 följande:
    Hej hej!

Vi ska också gifta oss i Norrtälje men letar för fullt efter festlokal och catering för festen... Någon som har tips?
    Vi gifter oss i Roslags-Kulla Kyrka den 11-11-11. Kyss

vilket kollo var det som något par hade hyrt? Vi har en del långväga gäster och det verkar ju vara som en kul idé...
    Gällande catering kan jag varmt rekommendera Lipperts Catering. Vi har anlitat honom till vårt bröllop i juni och intrycket när vi träffade honom var en varm personlighet som brinner för det han gör och som är serviceinriktad ut i fingerspetsarna!
  • Matilda Bäcker
    Bubblor skrev 2011-03-27 18:30:16 följande:
    Nu har vi kvar att boka catering och frisör och smink... Någon som har lite tips?? Ser att många tipsat om Lipperts, är det någon som har lite exempel på menyer och priser hos dem? Kunde inte hitta det på nätet...

kramis
    Vi har bokat Lippert och man träffar honom för en pratstund och han gör menyn helt efter era önskemål och efter ert tycke och smak. Han har förslag på menyer hos sig som man får bläddra i när man åker dit. Men det är bara som inspiration, sedan skräddarsyr han er meny efter hur ni vill ha den. Otrolig service, rekommenderas verkligen!!
    Vad det gäller priser så betalar vi 230 kr / kuvert för trerätters. Mycket prisvärt!! Dessutom kan man hyra dukar, ljusstakar, porslin etc av honom om man vill. Han fixar även serveringspersonal. Helt toppen!
    Det var som fästmannen sa efter att vi hade träffat Lippert och bestämt meny; "Nu ser jag nästan mer fram emot middagen än själva bröllopet". Haha Tungan ute
  • Matilda Bäcker

Ja vägarbetet är ju hopplöst, vi var i Norrtälje i helgen och herregud vad rörigt det var!
    Idag gjorde jag i princip klart festprogrammet, det kommer bli bra! Gästpresentationerna är lite meckiga att få ihop med med vilja, tålamod och fantasi går det! Vi använder Tryck o Data till att trycka våra trycksaker!

1 månad kvar idag!

Svar på tråden Norrtäljebrudar 2011?