Norrtäljebrudar 2011?
Hej!
Är det fler än jag som ska gifta sig nästa år i Norrtälje kommun?
Hej!
Är det fler än jag som ska gifta sig nästa år i Norrtälje kommun?
hejsan brudar! :)
Är det någon som har kikat runt på tårtor? Jag har inte funderat så mkt på tårtan än, ska man köpa vanliga tårtor och fixa en ställning? Eller vill man ha en klassisk bröllopstårta?
Några tips? Är det flygis eller tösses som gäller?
Kram Anna
Vi tänker oss att pynta lokalen i vitt, rosa, lila, guldgult.
Har köpt två sorters tapeter som jag skall göra pärmar till festprogrammen av. Gråa och rosabrokiga.
Sen ska vi hänga fiberduk i taket så att det ser riktikt drömskt och vackert ut.
Köpt en massa vita ljus, plus värmeljus och lillarosa ljus på IKEA som jag tänkte kunde passa till. Och MASSOR av ljuslyktan GALEJ. Och såklart en massa KNOPPAlakan att ha som duk. Kommer köpa organza i guldgult och lägga som löpare på borden, eller så färgar jag fiberduk och klipper löpare av.
Nu är det förresten bestämt att vi gifter oss i juni. Vi skall tydligen få en bäbis i augusti!
Jag ska oxå gifta mig i Norrtälje i år. Norrtälje kyrka 2/7. Roligt att läsa denna tråd. Jag och min sambo bor i Linköping men min sambo är från Norrtälje.... jag undrar också över hår och make-up? Någon som vet bra ställen? =)
Hej!
Jag och min sambo bor i Norrköping men vi är båda från Roslagen (jag från Norrtälje, han från Edsbro) och vi gifter oss i Länna Kyrka 4/6.
Hår och smink för mig och min tärna fixas på salongen som ligger i gränden där vid Lilla Torget, kommer inte ihåg vad den heter.
Tårtan har vi beställt från Flygfyren, en tårtställning som går som en båge blir det och själva tårtan är som en prinsesstårta fast med sylt i. Operatårta hette det visst. Kostar 35 kr biten.
Bil hyr vi från Bilförmedlingen. Ganska kostsam historia, men bröllop kostar ju :-P
Blommor beställer vi från Fru Grön som ligger nere vid Norrtäljebåten.
I dagsläget väntar vi på besked från pastorsexpeditionen om vilken präst och kantor vi får. Håller tummarna för att vi får Anders Elvin som präst!
Just det, om ni har gäster som kommer långväga ifrån och ni gifter er samma helg som mig så är det svårt att få hotellplatser. Det är nämligen Custom Bike Show samma helg, vilket vi upptäckte när vi försökte boka hotellrum på både Åtellet och Granparken. Vi fick till slut tag på ett par rum på Hotell Roslagen, uppe vid McDonalds. Vill bara förvarna er andra om det, ifall ni inte tänkt på det.
Ja, man får inte glömma att det är Custom Bike Show! Jag kommer att bli sminkad hemma för att slippa ge mig ner på stan :) Det är Therese från Roxenmoskincare som ska sminka mig. Men det lutar åt att jag fixar håret själv, men hjälp av tärnorna.. tycker det skenar iväg lite för mkt pengar annars..
Matilda: Tänk på att det kan ta lite tid att ta sig till lilla torget om du ska åka bil, kan vara lite köigt..
Vi har inte beställt tårta än, men det lutar åt flygfyren. Fanns det många prisklasser? Hade helst velat hamna på högst 30kr/bit, men det kanske är önsketänkande...
Vad gäller hotellrum så slipper vi som tur det. Vi har bokat ett helt kollo då vi har mååånga långväga gäster :)
Åh, nu börjar det närma sig! Jag har inte känt mig nervös alls, men nu börjar det pirra lite. Inbjudningskorten ska skickas ut om ca 2 veckor. Fick ett utkast från svärmor som tillverkar alla kort. Hon är grym på kalligrafi så de kommer bli kanon!