Inlägg från: Zarah81 |Visa alla inlägg
  • Zarah81

9 juli 2011?

Vi ska oxå gifta oss då :). Kyrkan, lokalen, fotografen och cateringfirman e bokad. Klänningen hänger oxå hemma så nu försöker vi hitta musiker eller trubadur.

Det e väldigt skönt att ha de stora sakerna klara :).

Blommor har jag inte funderat så mycket på än men jag e inne lite på blått, rött o vitt.

Var ska ni gifta er? Vi ska gifta i Ysby kyrka utaför Laholm.

• Zarah81

Jag köpte min på http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=969&GroupID=GROUP8&PageNum=1 på rean. Kolla där om det finns något som passar dig.

Om du bor i sthlm så kolla deras butik o beställ sen på deras hemsida istället då kan du tjäna pengar. Den klänningen som jag köpte kostade 7500 i affären men på lilly .dk kostade den 1995 istället :). Däremot så kunde jag ju inte tsta den då närmsta butik som säljer den ligger 10 mil från mig så jag chansade o e jättenöjd.

• Zarah81

Ronille skrev 2010-10-04 10:26:47 följande:
    Vi ska oxå gifta oss då! Vi har bokat kyrka, lokal o bestämt klänning ska bara beställa den oxå.Det blir i Veinge kyrka utanför Laholm. Festen blir på min sambos föräldrargård. Tror det blir röda rosor, men det är inte spikat än. Vi funderar på underhållning. Vad är bäst? Trubadur, band el dj?

Vad kul att ni oxå ska gifta er i Laholm. Vi ska gifta oss i Ysby kyrka o sen ha festen på bydgegården.

Vi har bokat fotograf, cateringfirma och klänningen hänger här hemma :).

Vi funderar oxå på underhållningen men vet inte riktigt vad vi ska ha.

• Zarah81

Nu har jag beställt inbjudningskorten från Optimalprint. Ska bli väldigt spännande o se hur dem blir :). I söndags träffade vi cateringfirman. Han skulle komma med lite olika förslag på bufferätter som vi sen ska provsmaka i vår, så spännande detta är :). Hur går det för er andra?

• Zarah81
    JBEC skrev 2011-03-10 11:15:12 följande:
    Varit lite väck från sidan någon månad nu. haft en massa att pyssla med Glad

Vi har äntligen kommit överens om var vi ska fira bröllopsnatten, bokade två sviter och diskuterades det. Dom var ju lika fina!
    Vi har bestämt att vi kommer sova på hotellet även kvällen före då vi annars måste sova hos mina flräldrar och det skulle nog bli jobbigt med allt tjatande hela kvällen om att allt ska vara ordnat.. Skönt om man kan ta det lugnt och njuta istället.

Förre veckan var jag och provade in klänningen. Var helt underbart att se den igen, har väntat sen oktober! Sömmerskan var väldigt hjälpsam och det känns bra med både längd och de nya axelbanden hon ska sy dit (ville inte ha axelbandslös..) Kommer nog vara rätt vacker ändå...Flört

Just nu funderar vi på musik i kyrkan utöver psalmer. Har ni några fina förslag? Vi ska ha en kvinnlig solist..
    Vi ska oxå ha en kvinnlig solist som ska sjunga en sång och det bli "För kärlekens skull" med Ted Gärdestad. En helt underbar låt tycker jag.
Svar på tråden 9 juli 2011?