• JBEC

9 juli 2011?

Hej!

Här har du en som kommer gifta sig då också :) Visst känns det skönt att ha bokat kyrka?
    Vi har också bokat festlokal, känns riktigt bra att kunna skapa bilder i huvudet.

På blomfronten har jag inte kommit så långt utöver färgerna. Det lutar åt varma vita toner, fräscha gröna och ev lavendellila eller silver.
    Själv?

• JBEC

Tror jag har några "snokare" i släkten här så jag säger bara att det blir i Norrbotten för oss :)

När det gäller turkosablommor är det nog lite svårt. De tips jag kan komma på är antingen färgade rosor eller att du sätter in annat turkost i buketten som pärlor, band, fjädrar.
    Själv har jag hittat fina droppformade buketter men de är väldigt lika kronprinsessans bukett och det känns som att många kan göra den kopplingen.. Vill ju att det ska vara Min bukett, inte Viktorias ;)

• JBEC

Mm..Cremefärgat, latte.. Det kan nog vara lite lättare än turkost.
    Jag har sett några riktigt fina rosor som i grunden är vita eller möjligen ljust,ljust lila också har de en lila kant på varje blomblad. Är lite sugen på dem om vi bestämmer oss för lila som "kontrastfärg".
    Det finns ju så mycket fina blommor!

Apropå att färga rosor så har du ett extrem-fall här:

http://www.metro.co.uk/news/36352-rainbow-roses-are-all-the-rage

• JBEC

Närmar sig att prova fler klänningar nu. Har bokat tid nästa vecka på MB Ateljè i Vinslöv. De ska ju tydligen vara bra där och när man bokat tid får man 2 timmar ensamma med sömmerska.. Känns lovande :)

Var några veckor sen sista jag kollade klänningar så känns bra att starta upp igen så kanske det blir ett beslut snart..

Hur ligger ni andra till med klänning?

• JBEC

Nu har jag äntligen varit i Vinslöv.
    Jag är SÅ nöjd med hjälpen man fick där. Jag och säljaren var ensamma på hela brudavdelningen i 2 timmar och hon tog sig verkligen tid att hjälpa mig och plockade fram massor av klänningar jag aldrig skulle tagit själv men som visade sig vara riktigt fina!

Alltihop var en härlig upplevelse och det bästa var ju att jag hitta min drömklänning så nu är den beställd. Känns så skönt!

Det blev en klänning från Venus som i grunden är axelbandslös men de ska hjälpa mig att sy dit ett par draperade axelband på den. Kommer bli riktigt fint.
    Nu ska man bara hitta skor, smycken, underkläder, hårsmycke... ;)

• JBEC

Ronille skrev 2010-10-29 20:15:40 följande:
    Spännande torildsdotter! Vill se bilder sen :)Jag har nu beställt klänningen o köpt en bolero till, super snygg!Har bara svårt att hitta skor. Vart letar man? Hög el låg klack? Har ni redan fixat ringarna?Men vi har nog bestämt oss för att ha DJ på festen iaf. 

Jag kan tipsa dig om en del sidor på nätet: Matildas fest, www.milkandhoneyshoes.com/, www.ninashoes.com

Man kan välja både klackhöjd och färg där :)

• JBEC

torildsdotter: Vad segt att veta att den kommit men inte få pilla på den.. Jag kommer nog bli tokig innan mars då den kommit..
    Jag har börjat prata med min bekant som ska göra hårsmycket till mig nu. Det är ju lite pärlor på klänningen så ska försöka ha liknande pärlor och knyta an till det gröna temat också. Ska bli spännande att se vad hon hittar på.
    Hon gör riktigt fina smycken annars också så kanske får hon göra halsbandet med..

• JBEC

Ja jag tycker det hela tiden känns så. "Nu är det nog inte mer att ordna" och sen ploppar det upp saker hela tiden!

Problemet för oss är att vi ska gifta oss rätt långt från där vi bor så vi kommer ha 2 mellandagar till jul då vi ska ordna en hel del. Ni vet, kontakt med restaurang, frisör, makeup, brudgums/bestmans klädsel, planering av dukning med mamma..
    Det blir ingen lugn jul för mitt i allt ska man ju hinna träffa alla vänner och släkt som man brukar göra vid jul

Hade varit rätt skönt att ha det hela nära så man kunde göra allt när det passar då och då..

• JBEC

Åh vad härligt torildsdotter! Då behöver du itne till sömmerskan och fixa några detaljer då?
    Finns det chans att få se den?

Var hittade ni tärnklänningarna? Det är inte fixat för vår del men visst är det skönt för varje sak man kan bocka av från listan?

• JBEC

Varit lite väck från sidan någon månad nu. haft en massa att pyssla med Glad

Vi har äntligen kommit överens om var vi ska fira bröllopsnatten, bokade två sviter och diskuterades det. Dom var ju lika fina!
    Vi har bestämt att vi kommer sova på hotellet även kvällen före då vi annars måste sova hos mina flräldrar och det skulle nog bli jobbigt med allt tjatande hela kvällen om att allt ska vara ordnat.. Skönt om man kan ta det lugnt och njuta istället.

Förre veckan var jag och provade in klänningen. Var helt underbart att se den igen, har väntat sen oktober! Sömmerskan var väldigt hjälpsam och det känns bra med både längd och de nya axelbanden hon ska sy dit (ville inte ha axelbandslös..) Kommer nog vara rätt vacker ändå...Flört

Just nu funderar vi på musik i kyrkan utöver psalmer. Har ni några fina förslag? Vi ska ha en kvinnlig solist..

Svar på tråden 9 juli 2011?