• EJMO

9 juli 2011?

Vi gifter oss också då! Känns overkligt att det faktiskt ska bli av.
    Vi har bokat lokalen och kommer ha vigseln på samma ställe. Borgerlig vigselförrättare ska bokas senast efter nyår.  Längre än så har vi inte kommit. Så fort vigselförrättaren är bokad tänkte vi beställa inbjudningskorten. Känns bra att skicka ut dem i god tid då datumet är mitt i semestertider.
    Jag ser fram emot planeringen och hoppas få många tips här inne. Glad 

• EJMO

Vi har nu skickat inbjudningskorten och har kommit en bit på väg. Kan ni förstå att det är mindre än fem månader kvar? Det kan inte jag. :) 
    Vi ska ha vigseln ute, borgerligt, men har vi inte riktigt bestämt hur vigseln ska läggas upp då vi inte kan boka vigselförrättaren förrän vi fått tillbaka hindersprövningen. Alltså tidigast 9 mars. Den borgerliga akten är väldigt kort så vi funderar på att skriva egna löften men samtidigt kan det vara bra om det går snabbt då vi inte kommer ha stolar och då är det kanske inte så trevligt för gästerna om det drar ut på tiden. Jag har en väninna som ska sjunga ett par låtar. Antagligen en i början och en när det är klart.

Soligt väder och torr mark håller vi tummarna för :) 

• EJMO

Jag tror att det är helt upp till den enskilde förrättaren att komma överrens med brudparet. 
    Så här ser vigselakten ut i Landskrona kommun (som de kör om man inte har egna idéer):

Ni vill ingå äktenskap med varandra. Äktenskapet bygger på kärlek och tillit. Genom att ingå äktenskap lovar ni att respektera och stötta varandra.

Som makar är ni två självständiga individer som kan hämta styrka ut er gemenskap

Eftersom ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra, frågar jag: Vill du  NNNN NNNNNNNN  ta denna  NNNN NNNNNNNN  till din hustru, att älska henne i nöd och lust?

Vill du  NNNN NNNNNNNN  ta denne  NNNN NNNNNNNN  till din man, att älska honom i nöd och lust?

Jag förklarar Er nu för äkta makar.

När ni nu går ut i livet och åter till vardagen så minns den vilja till gemenskap, den kärlek till varandra och den aktning för varandra som ni känt i denna stund och som lett er hit.

Låt mig önska er lycka och välgång i ert äktenskap.

• EJMO
    Sammet skrev 2011-02-16 22:01:09 följande:
    super! tack för hjälp! har mest undrat för att det inte ska krocka med egna talet/löftet
    Det är säkert inga problem. :)
Svar på tråden 9 juli 2011?