Inlägg från: teddy66 |Visa alla inlägg
  • teddy66

Catering i malmö/ystad trakten??

Som sagt vi får se hur det blir med klänningen. Jag vet att jag inte vill ha en helt slät iallfall men om det blir färg eller draperingar är inte bestämt. Har i princip tjatat sönder sambon med alla bilder jag hittar på klänning för att se om vi gillar samma. Till 90% är vi lika. Jag hade tänkt någon mörk vinröd färg. Tror han följer med och kollar på klänningen. Känner inte att jag vill ha med någon annan än honom. Dock kommer han inte få veta vilken jag bestämmer mig för eller vara med vid provningarna. 

Håller tummarna för klänning nr 2 till dig. 

Trist att han kommer på att ändra "stilen" på festen bara sådär. Känner igen mig så väl med karlarnas optimism, att det är tid nog. Suck min är precis likadan. Det räcker att planera dagen innan typ. Men jag tycker det låter trevligt som du hade tänkt det. Men mingelmat och vildsvin. Skulle ni bli många? På så sätt kan ju man ju äta det man vill och det blir kanske mer "familjärt" Man hinner ju prata lite med alla när man tar upp maten och inte bara sitter på sin stol. Dock vill vi köra den "stelare" varianten. Dels lite för att det är vår bröllopsdag och jag gillar att få maten serverad :)

Det är väl bättre att vara ute i god tid och få det som man verkligen vill ha det istället för att behöva tänka ut en annan lösning. Det kan vara svårt att ställa om sig liksom. Man gifter sig bara en gång förhoppningsvis. 

• teddy66

Hur gick det på återbesöket? Hörde om hon som dog men har inte läst om vilken operation eller vad som händer exakt.

Jag mejlade och frågade hur det gick och dagen efter kom kontraktet. Så det är påskrivit och sambon skulle skicka det nu ikväll. 

Oj 5 tärnor. Men det är ju bra och slippa välja bara en. Jag vet inte om jag vill ha någon tärna. Sambon vill nog ha sin bror som bestman och har funderat på näbbar. Men jag känner att jag har ingen riktigt nära som jag vill ha som tärna. Är det dumt och bara ha bestman men ingen tärna?

Är glad på ett sätt att vi inte kommit så långt i planeringen. Dock känner jag en panik när alla viljor ska in. Våra föräldrar är med och betalar så de får vara med och planera på ett hörn. Sambons föräldrar verkar ha ett dyrare valalternativ där allt fixas av andra personer och av mina föräldrar är det som allt vi väljer är jätte dyrt, dvs FÖR dyrt.

• teddy66

Hehe så du var också på Ladies night frufiddeli. Jag me.

Jag vill gärna ha en tärna men som sagt känner jag inte att jag har någon själv klar som känner mig till 100% Så som jag bävar lite för om det blir möhippa. Var på en väns möhippa för någon vecka sedan och det enda hon talade om var hur/vad hon ska kunna ge igen med. Suck. Sambon ville gärna ha sin lillebror som bestman. Får se hur det blir.

Hur gick det med klänningen? Och hittade du allt i Ullared?

Vi har inställningen till om de ska vara med och betala (för vi hade inte klarat det annars i och med vi ska bygga huset oxå) att de får gärna komma med förslag och ideer men det slutgiltiga beslutet tar vi. Fast mina föräldrar lägger sig gärna i mer än vad de bör, tänker på om vad allt kostar och väljer det billigare.

Är så skönt nu med att kontraktet är skrivit. En sak avklarad. Får väl titta på kyrkor i helgen så vi kan kanske boka en snart. Det kan sambon göra nu för han är sjukskriven en vecka. Blev opererad igår för gallsten. :(

• teddy66

Jämntjock: Synd det inte blev den klänningen. Men titta runt lite i Malmö. Såg att kollektionen för 2011 är ute. :) Shit va cool med svarta klänningar på tärnorna. Kanske någon färgad detalj till det? 

FruFiddeli. Blev inga kyrkor i helgen. Han har haft ont hela helgen. Vet inte riktigt hur många vi blir. Listan är inte klar än. Snabb räknat blev vi ca 75 pers med barn men vi funderar på att inte bjuda barnen (var lite över 1/3 av gästerna) men typ 70 kanske för då behöver vi kanske inte dra så hårt i gränsen på vem man ska bjuda. 

Va kul med kalas. Det var dina barn som fyllde år?

Jag tyckte hon fick en toppen möhippa. Blev utspökad men var inte ute på stan och gjorde bort sig utan var bara med i Radio Active 30 min typ. Fast det om att ge igen är väl bara "prat" för hon sa att hon hade jätte kul. Jag är väl rädd att jag inte kommer tycka det är kul. Jag är som person lugn och tillbakadragen så jag vill ju absolut inte ut och ränna på stan. Jag hhar svårt att släppa kontrollen för något jag inte vet något om. MEn om det nu blir någon så blir det nog bra.

Ska på och boka tid till klänningsvisning i veckan.

• teddy66

Har inte kollat så mkt på kyrkor. Har varit i Hedeskoga. Funderade på Sövestad eller Hedeskoga Eftersom vi kommer tillhöra den församlingen när vi gifter oss. Men sambon vill gärna i Mariakyrkan och en kul grej är att mina föräldrar gifte sig i Mariakyrkan. Ja hade tänkt boka tid i Vinslöv och sen ta en fredag em i malmö kanske. Var  i Malmö en lördag när min syster gifte sig så det blir det nog inte.

Det kommer bli så fint följe för er. Svart och lila är ju så snyggt ihop. NI kommer bli jätte stiliga.

Har ni någon spec relation till prästen? Kul om man kan få någon man trivs med och som har en bra "predikan"

• teddy66

Har bokat tid nu för visning av klänning. Blev i dec. SÅ det ska bli så kul. Sambon följer med.

Har ni funderat på möbleringen i lokalen?

• teddy66

Ja bokade i Vinslöv, skulle eg på fredag som kommer men det blev så fel i vårt schema. Så jag fick hålla mig och vänta till dec. 

Det blir nog också ett E-bord. Sambon ville ha honnörsbordet så vi tittar mot scenen. Men då tycker jag att det blir kanske för smalt honnörsbord och långa tungor. Ska räkna ihop hur många vi blir. 

Men jag har funderat om man ska ha stolsöverdrag på stolarna eller inte. De har ju låg rygg och de flesta överdrag har väl hög rygg. Och jag har sett vissa använda knoppalakan men jag ser inte hur de har knytit dom, och orkar man sy egna. Brukar alltid ta vatten över huvudet och i slutändan blir det inte bra.

• teddy66

Stackars liten som är dålig. Men hoppas han mår bättre och hade en toppen födelsedag.

Va finurlig du är som klippt papper skalenligt. Har inte koll på hur stor lokalen var. Får smyg mäta om vi åker dit när de har julmarknad.

Får se hur det blir med stolsöverdrag. Hade kanske varit snyggt men kanske onödigt och opraktiskt. 

Ja det är ju något och fundera över. Eftersom det nog blir Maria kyrkan så blir det en bit så det blir nog bil. Sambon ville helikopter ett tag men det är nog och ta i :) Får se om vi använder oss av sambons bil. Har en saab 93 cab som är i sån fin blå färg. Fast den kör vi mkt med på sommaren så det är kanske tråkigt. 

• teddy66

Ja man behöver ju vila sig när man är sjuk.

De har haft en julmarknad redan nu i november men de ska ha en till. Kommer inte ihåg när men ska kolla. Va bra att du dela med dig av måtten :) Bra man kan prova lite innan så man inte måste göra allt dagen innan.

Ja stolarna var väl nyklädda rätt så nyligen och det är ju inga dåliga stolar. Så vi struntar nog i det med. 

Ja, är ju bara en kort stund och sen missar kanske folk ändå avresan och ankomsten så då är det ju synd. Sambon körde på en god väns bröllop i somras. Blev kanon bra, de hade nästan samma färgtema som bilen.

• teddy66

Hej igen.

Va flitiga ni varit på diskutera :9 Så mkt och läsa :)

Då har man kommit hem från semestern på Teneriffa. Så härligt.

Kan börja med att jag hörde med morsan och de har tydligen tidiga julmarknader på Erikslund. Så de har varit. 

Välkommen hit finafia. Va kul att du hittat hit och oxå ska vara på Erikslund. 

Kycklingfile tycker jag man kan ha i alla lägen. Olika tillbehör gör det ju mer vardaglig eller mer festligt.

Om en vecka ska man prova klänningar :)

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??