Inlägg från: teddy66 |Visa alla inlägg
  • teddy66

Catering i malmö/ystad trakten??

Va kul att ni kommit så långt.

Jag vill gärna skriva lite om varje gäst i festhäftet men får se när man tar tag i det.

Känns som vi står och stampar på samma ställe ännu.
    Klänningen är ju köpt och kommer någon gång nästa månad och mannen vill inte prova sin outfit förrän jag fått klänningen. Har spanat in lite skor mm. Hade tänkt boka frisör snart. 

Kyrkan är bokad. och vi diskuterar catering lite men jag får inte ihop det, vill ju inte engagera hur många företag som helst. ska få ihop det med personalen oxå för någon måste ju stanna kvar under kvällen så allt fixas.

Dock har vi kollat på inbjudningkort och hittat ett vi fastnat för. 

Finafia: Såg att du bokat frisör och smink. Är det hos samma person? Vill gärna få make-up lagd hos friisören för att slippa flänga runt i stan. Så lite tips är ju inte fel.

Känner bara att vi måste ta tag i allt nu trots det är långt till september. 

Kramar från mej 

• teddy66

Va skönt. Vi kommer nog också loss snart och planerar.
    Men ska spana in sidan med er catering.

• teddy66

Förresten hur ska ni serverar maten Frufiddeli?

• teddy66

Hej tjejer.
    Hur går det för er? det närmar sig för somliga :)

Är så spänd och aningen stressad man vill ju få så mkt bestämt så snart som möjligt. Men det känns som nu ska man bara få ihop allt till en fest och allt pyssel är kvar.
    Har fått det mesta bokat nu; klännigen, lokal, kyrka, catering, frisör, fotograf, musiker.

Inbjudningkorten har tyvärr inte gått iväg ännu men ska beställas på söndag eller måndag. Ska beställa ringen snart (så fort mannen kommer på vad där ska stå) ska även kolla på tårta och prova det snart. Allt pyssel med att göra program, och dukning återstår och bestämma musik i kyrkan. Fixa accessorarer till mig och boka outfit till mannen. Men han vill inte prova ut kläder förrän jag fått min klänning.

• teddy66

Va kul att det känn som ni har koll på läget. Skönt och ha det mesta fixat.
    Får man fråga hur du skulle göra med bukett? Vem fixa det? Står i val och kvalet om jag ska blomsterhusen europa. Vill ha nära till det mesta på D-dagen.

Det är 24 sep. Jag tog ditt tips och ringde Romelebygdens Underbara människor som stått ut med dryga mig. jag beställde lite mat till söndag som vi ska prova. Pratade med Östergatan här i Ystad men det känns bättre att dom kan fixa allt och att man pratar med samma person om allt.

• teddy66

Ja. det gör det. Hade otur när jag ringde och skulle boka frisören. Är inte stammis hos någon spec salong men när det gäller sånna här stora saker ville jag att en spec skulle göra det. Tror du inte hon var upptagen med ett annat bröllop precis den dagen. Suck så jag fick boka hos min svärmors frisör som jag aldrig gått till. Men det ska nog gå bra.

Ni får höra av er hur det gick på er dag.

Vi ska ha ankbröst till förrätt, hjortfile till varmrätt och pannacotta till efterrätt. Kan hända vi byter ut några av tillbehören för det var parmesanslungad potatis till hjorten och sambon gillar inte parmesan. Men jag längtar tills söndag när vi ska prova. Gjorde en liten beställning på det minsta antalet de hade. Har ju hört att de skulle vara bra av dig men jag måste ändå prova dom själv innan. Jag älskar mat och vill så gärna att det ska bli bra , där av provningen.  Ska även samla våra föräldrar och verkligen diskutera igenom allt. Det har vi inte gjort tidigare.

• teddy66

Nu har vi provat maten med vin förslag som mina svärföräldrar plockade fram.
    Maten var suverän. Gott och generösa portioner, (fick tom lite över) 

Så jag tackar för tipset om dom :) 

• teddy66

Hur menar du att du inte hört någon som varit nöjd med dom? Inte hört något alls eller bara negativt? :S

Ja det kommer nog gå bra, nu går det lugnt fram och man inte stressar :)

Funderar själv lite i samma banor, valde man rätt.... Har inte fått hem den än men ska nog komma vilken dag som helst nu.

Men det kommer gå jätte bra för er :)

• teddy66

Tackar, har så svårt för det lilla ordet. *lättad*

• teddy66

Tja man vet aldrig :) Läste det så snabbt att jag missade ett litet men ack så viktigt ord, inte..... 
    Ja hoppas den kommer innan midsommar för då stänger butiken ner några veckor läste jag igår :S 

Ja det är väl så. Har ju ångest om man valde "rätt" hittade ju en i Danmark som var fin och fundera på om man skulle ha något sådant. Var en massa "veck" som gick på diagonalen. MEn märkte på samma provning att det är sån skillnad på snittet trots de var nästan likadana.
    När man står där och väntar kommer nog allt bara bli rätt.

• teddy66

Sänder er en massa lyckönskningar finafia. Va kul att allt blev bra.
    Några tips om småsaker om småskaer man kan tänka på?

Har ca 2 månader kvar och allt är bokat utom florist o tårtan med den ska vi provsmaka nästa vecka.
    Sambon har till och med engagerat sig lite :) så jag är så glad. När han väl kommer på något så är det så finurligt. En söt sak han kom på sist var vilken öl vi ska bjuda på: Eriksberg och Mariestad. (vi heter Erik o Marie) 

• teddy66

Fundera själv på att ev ha någon som kunde göra drinkar med andra namn än "orginalet" Vad hade ni för person till er "bar"?

Svar på tråden Catering i malmö/ystad trakten??