• Jeanette G

Förstörda satinskor?

Har funderat på att beställa ett par ljuslila skor från Pernillasbrudbutik.se men jag har lite funderingar på det här med satinskor. Vi ska gifta oss i maj och ha vigseln utomhus, på gräs. Kommer skorna bli helt förstörda om det är lite fuktigt i gräset? Borde jag välja nåt annat material?

Vet nån föresten hur kvalitén är på pernillasbrudbutik.se? Är det bra kvalitét eller känns dom billiga?

• Svar på tråden Förstörda satinskor?
  • ClaraH

Jag funderar också på det. Kan man spraya dem med impregneringsspray?

• Glamourama

Spraya dem med inpregneringsspray fråga skomakarn vilken, för det finns olika för olika material. Sen kan man alltid färga dem, hos en skomakare tex svarta. För ljusa material blir ju tyvär fula efter ett tag. Lycka till!

• Jeanette G

Det måste jag kolla upp. Vore ju tråkigt om skorna ser ut som skit direkt efter vigseln bara för att det vart lite blött i gräset :P

• eigollet

Ja, mina underbara skor kommer inte gå att använda igen, tyvärr. Nu sparar jag dem som ett fint minne, men så här i efterhand så skulle man nog köpt ett par vita ballerina från Skopunkten i stället för mina dyra satinskor. Ingen ser ju skorna ändå.... ;)

• Jeanette G

eigollet: Attans då, va synd =/ Jag ska ju ha en kort klänning så skorna kommer synas endel så jag vill ju ha nåt lite speciellt. Men allt jag hittar som liknar det jag vill ha är i satin. Var dina skor väldigt illa tilltygade efter bröllopet eller?

• Sara och Micke 2010

Mina skor var helt gräsgröna och fläckiga ha ha det många gör är att lämna in dem och färga dem svarta sen för att kunna använda dm igen. Det kostar ca 200 kr Jag kommer dock inte att göra detta då de var hiskeligt obekväma! :D

• Jeanette G

Men skit också :P Vill ju inte svassa runt på bröllopsfesten i fuktskadade, gräsfläckiga skor. Får kanske börja leta efter nåt annat alternativ. Jaja, kommer väl säkert mycket mer färgglada, roliga skor framåt våren. Men jag är så där att jag vill fixa allt NU och hade ställt in mig på hur skorna skulle se ut.

• eigollet

Det man kan göra är ju att lägga ut något så man inte går i gräset, typ "röda mattan", kanske...:)
    Ja, ska du ha kort klänning så blir ju skorna en större del av själva outfitten. Men du får nog räkna med att skorna kommer vara smutsiga. Tänk dessutom på att om du har klack så åker den ner i gräsmattan = smutsig klack (och för den som då har lång klänning så blir den ännu längre..)

• moonlightgirl

Ska ni ha både bröllopet och festen utomhus???

• Jeanette G

moonlightgirl: Nej, bara själva vigseln kommer vara utomhus.

Hm, kanske ska leta efter nåt i lack eller iallfall läder då, som går att torka av om dom blir skitiga.

Svar på tråden Förstörda satinskor?