Inlägg från: Jeanette G |Visa alla inlägg
  • Jeanette G

Förstörda satinskor?

Har funderat på att beställa ett par ljuslila skor från Pernillasbrudbutik.se men jag har lite funderingar på det här med satinskor. Vi ska gifta oss i maj och ha vigseln utomhus, på gräs. Kommer skorna bli helt förstörda om det är lite fuktigt i gräset? Borde jag välja nåt annat material?

Vet nån föresten hur kvalitén är på pernillasbrudbutik.se? Är det bra kvalitét eller känns dom billiga?

• Svar på tråden Förstörda satinskor?
  • Jeanette G

Det måste jag kolla upp. Vore ju tråkigt om skorna ser ut som skit direkt efter vigseln bara för att det vart lite blött i gräset :P

• Jeanette G

eigollet: Attans då, va synd =/ Jag ska ju ha en kort klänning så skorna kommer synas endel så jag vill ju ha nåt lite speciellt. Men allt jag hittar som liknar det jag vill ha är i satin. Var dina skor väldigt illa tilltygade efter bröllopet eller?

• Jeanette G

Men skit också :P Vill ju inte svassa runt på bröllopsfesten i fuktskadade, gräsfläckiga skor. Får kanske börja leta efter nåt annat alternativ. Jaja, kommer väl säkert mycket mer färgglada, roliga skor framåt våren. Men jag är så där att jag vill fixa allt NU och hade ställt in mig på hur skorna skulle se ut.

• Jeanette G

moonlightgirl: Nej, bara själva vigseln kommer vara utomhus.

Hm, kanske ska leta efter nåt i lack eller iallfall läder då, som går att torka av om dom blir skitiga.

Svar på tråden Förstörda satinskor?