Juni 2012
Hej!
Jag blir oxå junibrud, 30 juni gifter vi oss i Uppsala.
Har en bra inre mental bild över hur allt ska gå till, men det är inte så mycket av det som är fixat ännu.
Har i alla fall en festlokal och en preliminärbokad vigselplats. Är i full fart med att hitta präst och imam som kan tänka sig att göra en välsignelseceremoni ihop, ska bli spännande hur det löser sig...
Vi har typ spikat meny, och vi ska laga allt "själva", dvs hutlöst utnyttja våra familjer. Fler som tänker laga själva?
Däremot har jag inte köpt en enda pinal till dekorationer ännu, vilket jag är lite stolt över, eftersom vi flyttar i december och bör hålla mängden onödeiga grejer att flytta nere. I januari/februari kommer vi nog böra shoppa en hel del tror jag.
Häromdan tog jag det modiga beslutet att överlåta ringköpet helt till fästmannen, det får blir en överraskning på plats hur den ser ut. Han blev glad, men som kontring fick jag veta att han vill att jag köper ring till honom oxå, som inte han ska se innan, så där dök lite extra nervositet upp. Trodde inte han ville ha det, eftersom han har förlovningsring.
Hur gör med ringarna? Kommer båda få ring vid vigseln, eller bara bruden? Och vad är egentligen svensk tradition när det gäller ringar?