Jag glömmer verkligen att gå in här och kolla! Tänk, förr var det det första man gjorde när man vaknade ungefär!!!
Läget här är som tidigare. Harmoniskt, lugnt och glatt. Vågar fortfarande knappt säga det!
På jobbfronten intet nytt!
Tänker hela tiden att jag verkligen inte VILL vara anställd utan ha något eget men vad-fasen-då. Spånar mycket med en väninna som tänker i samma banor. vi har liknande drömmar men är dom genomförbara!
Jag ska på ett möte på arb.förm på torsdag, angående utbildningar och annat. Jag och min handläggare har pratat om att jag kanske helt borde byta karriär? Det har gått så lång tid och utsikterna här i Skåne inom socionomyrket är SÅÅÅÅÅ kassa. Vi får väl se! Kanske blir jag lokförare eller nåt, haha.
Känns som att jag hade kunnat göra vad som helst och tycka att det är roligt! Faktiskt...
Drömmen är dock ett jobb där jag kan bestämma mycket, lägga mina egna tider lite grann, tjäna hyfsat och UTVECKLAS, TRIVAS, HA ROLIGT. Tänk att ha ett jobb som man åtminstone delvis kunde sköta hemifrån! Åh jag vet fasen inte VAD jag ska hitta på. Är ju på tok för gammal att börja om på nytt känns det som, samtidigt som jag är i ett låst läge!
Har 150 dagar kvar av a-kassa tack vare att jag har barn. Sedan??? Utförsäkrad? Läskigt...
Det sjuka är ju att jag vet hur kapabel jag är. Är knappast dum, lätt för att lära, socialt kompetent, drivande, engagerad etc. Ändå är det så jäkla svårt att få tag i ett jobb!
Jag söker ju allt! Inte bara socionomjobb utan även personlig assistent, ordermottagare, sekreterarjobb, etc etc. Det enda jag undviker är ju jobb med tunga lyft osv pga mitt bäcken. Men det håller på att bli bättre faktiskt. Jag köpte Shape-ups (skor som är typ mbt) och bäckenet gör inte lika ont längre tack vare att jag nu "går rätt". Så härligt!
Köksrenoveringen går SAKTA men nu ser jag en ljusning. Golv klart. Fönster ska in, väggar spacklas och målas och sen ska skåpen upp! Åååååhhhh ÄNTLIGEN ett kök efter att ha lagat mat på en kokplatta i v-rummet i SEX HELA MÅNADER.
Läget har varit sjukt här de senaste veckorna. Jag bryter typ i hop varje gång jag ska laga mat, blir aggressiv, börjar gråta, kan knappt andas. Jag HATAR att inte ha ordning omkring mig!
Jag KAN stå ut med kaos kortare perioder men inte så här länge! Fy fan alltså.
Ni som är så kloka tjejer. Vad tycker ni att man skulle kunna öppna eget inom eventuellt utbilda sig till (krav isåfall är: kort utbildning, bra jobbutsikter, hyfsad lön). Jag är socionom, min väninna är lärare med lång erfarenhet. Hon vill att vi utbildar oss till mäklare och öppnar eget, hon är mycket intresserad av sånt, liksom jag, älskar ju att glo på hus/lägenheter och har mycket idéer inom detta men det finns ju SÅ många mäklarfirmor känns det som. Å andra sidan hade man kanske kunnat erbjuda lägre priser, för fy fan så dyra mäklare är!
Men annat då? Vad tänker ni? Vad kan man hitta på?
Jag tycker det hela är en djungel och är lite feg, samtidigt som jag fattar att man måste satsa för att vinna något. Mamma är ju egen företagare och har varit så lägne jag kan minnas! Kan hon så kan ju jag!
Lite småläskigt är det allt, men efter min senaste anställning i mobbingnästets högborg utav läskig osynlig hiearki och utfrysning så vill jag verkligen aldrig vara anställd igen! Det var så sjukt och pågick så länge att jag inte ens märkte det. Nu var ju inte ens JAG den som var utsatt förrän precis på slutet av de nästan 3 år jag var där. jag var ju jätteuppskattad, men rädlsan, som hela tiden fanns, att var DEN som skulle frysas ut och kastas ut, var lika påtaglig som något annat. Har inte ens fattat vidden av det förrän efteråt! Huva. Aldrig mer anställd känner jag. För hur kan man garanteras att man hamnar på ett ställe med en SUPERBRA chef. Av alla ställen jag jobbat på så har jag bara haft en enda chef som varit bra liksom!
Åh skulle bara vilja ha ett jobb som betalade bra, som var roligt, som jag verkligen njöt av och där jag hade kollegor som jag GILLADE SKARPT och som gillade mig. Jag kräver inte så mycket. Jag lägger liksom inte vikten i livet vid mitt jobb. Jobbet är en bisak. Det är mitt privatliv som är viktigt. Det har jag verkligen fattat de senaste åren.
Daniel tyckte ju att jag, när jag jobbade, fokuserade så hårt på jobbet att familjen blev åtsidosatt och ja, det gjorde jag nog en del. Jag jobbade ju JÄMT (man blev ju rätt så kraftigt utnyttjad på det där stället för inga pengar).
Men men, nog om det...
Till helgen ska jag och maken ha barnvakt och bo på hotell i K-hamn. Ska bli så otroligt underbart. Julmarknad, äta ute, sova i vackert hotellrum, äta enorm hotellfrukost, strosa på ströget, äta lunhc i Nyhavn, sen tåget hem. Ska bli så grymt härligt håll tummarna för att det inte ösregnar hela helgen.
Hur är allt med er andra?
Något nytt på era fronter
Tusen kramar
Anja