• Trä

Någon mer som varit tillsammans +10 år, skaffat sin barn osv och funderar på bröllop på lite "äldre dar"?

Vi har också hållit ihop i 11 år, ägt (och sålt!) hus, och fått barn vi har talat om giftermål med varierande grad av intensitet av och till. Ett problem har varit ekonomin, detta har nu löst sig (utan att min sambo vet det än). Ett annat lite speciellt problem är att vi, i synnerhet jag, har ytterst få gäster att bjuda. Men jag planerar ett frieri, se tråd!

Vi vill heller inte bara rymma - heltrist ju!

• Trä
    Verus skrev 2010-10-13 22:47:45 följande:
      Låter lite som för oss. Den ekonomiska biten inte löst dock (hade sparat lite i 1.5 år men fick tyvärr tömma bröllopskontot i veckan ).Jag har inte så många att bjuda och trots alla år tillsammans så är jag inte kompis med min sambos vänner så egentligen hade jag helst viljat hålla det ganska enkelt.. Familj, syskon med repsektive och kanske allra närmaste vännerna..Har läst lite här på bröllopstorget ikväll och kommit på att det vore ganska smart att hyra församlingshmmet. Gratis och ingen alkohol håller summan nere. Hade gärna haft en fest men man får vara lite realistisk. Vi har ju småbarn och de vi ev bjuder har också det. Ja, vi får se om/när och var men det är givande att läsa härinne
    En stor fördel med att ha få gäster är ju ekonomin... lokalen blir inte så kinkig, och maten, och spriten... 

Annars blev jag inspirerad av någon tråd här där någon helt enkelt grillade korv och hamburgare i trädgården. Det passar inte alla, men jag börjar tro att det nog skulle kunna tänkas passa oss maten blir förbaskat dyr eller knepig om man är några stycken om man inte tänker i nya banor.

Svar på tråden Någon mer som varit tillsammans +10 år, skaffat sin barn osv och funderar på bröllop på lite "äldre dar"?