Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Någon mer som varit tillsammans +10 år, skaffat sin barn osv och funderar på bröllop på lite "äldre dar"?

Jag fyller 40 i vinter och vi har levt ihop i 12 år med allt vad det inneburit.
    För oss har det kommit ekonomiska aspekter ivägen hela tiden. Föräldraledigheter, arbetslöshet, sjukskrivning, husköp, trasiga bilar osv. Alltid är det nå´t liksom.
    Och i vårt fall är det sambon som tycker att "ska det vara så ska det väl vara lite ordentligt"-alltså krävs det lite pengar.

Men det som kostat mest sista tiden är att vi kämpar för att få ett till barn. (vi har ett som är snart 10 år) Privata försök men inseminationer, IVF (provrörsbefruktning) och behandlingar har svalt alla pengar vi annars kunde ställt till med bröllop för.

Men det vore jättekul med bröllop! Jag hade aldrig tänkt att "bara" vara sambo, men plötsligt har det gått massor av år...

..och kilon.

Helt fåfängt måste jag erkänna att, förutom pengar, så kräver jag ett lite smalare själv innan jag klär mig till brud. Jag har inte känt igen mig i min kropp på åratal och jag vill inte göra hela den där grejen och stå och vara grinfärdig av missnöje, utan grina ska jag göra av glädje. Så en bit bort till är det nog. Särskilt eftersom jag hoppas att snart lyckas i våra barnförsök nu.

*Babbal babbla*

Summma sumarum: du är inte ensam om att inte ha slagit till än.

Svar på tråden Någon mer som varit tillsammans +10 år, skaffat sin barn osv och funderar på bröllop på lite "äldre dar"?