Någon mer som varit tillsammans +10 år, skaffat sin barn osv och funderar på bröllop på lite "äldre dar"?
Vi gifte oss i september, efter att varit sambos i nio år och fått ett barn ihop. Jag fyllde 40 i våras och min man (!) fyller snart 50, så jag platsar nog i ert gäng.
För oss har det nästan alltid varit klart att vi vill gifta oss, även om vi inte känt att det var någon brådska. Vi ville dock vänta tills vår dotter var stor nog att vara med och uppskatta det och dessutom behövde vi så klart pengar. När svärfar sålde lägenheten och flyttade in på hemmet delade han ut pengarna till sina barn och på det viset fick vi råd att ha bröllop. Nu är dessutom dottern sex år så vi kände att det var dags. Jag har aldrig drömt om att själva bröllopet men alltid velat vara gift med den jag tänker dela livet med.
Vårt bröllop blev en av de allra roligaste och finaste dagarna jag varit med om hitills. Dels blev det precis som vi ville: lagom "fint" (gifte oss på en hembygdsgård och hade buffé) och lagom stort (40 släktingar och nära vänner) och dels var det en sådan underbar kick att inse att han fortfarande älskar mig så mycket att han vill bekräfta det på detta vis.Jag hade också nojor om att jag borde vara smalare och snyggare innan jag gifte mig, men insåg plötsligt att det är ju så här jag ser ut (riktigt tjockis) och är, just nu, och det är ju just nu han vill gifta sig med mig! Jag tittar på korten från bröllopet och ser att det är en vacker, älskad (och tjock) kvinna som är överlycklig över att få bli fru!
Att gifta sig efter så pass många år var också underbart för äntligen kunde vi sammanföra våra vänner och släktingar som är spridda från Göteborg till Gällivare och låta dem få träffa varandra. Vi älskar dem ju så mycket och pratar ständigt om dem med varandra så det var så skönt att låta dem få en egen bild och relation. Det blev en himla rolig fest, med underbara människor som verkligen trivdes.
Det behövs inte så mycket "lull-lull" runt omkring för ett lyckat bröllop utan det räcker med viktiga människor, god mat och några vinflaskor. Slå till! Gör det till en dag som passar er och era förutsättningar och bara njut!