Inlägg från: Hoffsennanen Tottoplex |Visa alla inlägg
  • Hoffsennanen Tottoplex

Bestämma datum innan man har budget?

Ja... Hur kan man sätta datum innan man vet att man har budget som räcker? 

SKa man ha ett startkapital(isf hur mycket?) och sen spara och lägga ut under tiden?

Dum fråga kanske men får inte ihop det... men man kan ju samtidigt inte sitta på 100 000 och sen bestämma att man gifter sig om en månad..:-S SÄter man ett datum och hoppas att det funkar man ekonomin?

Tack blivande brudar!

• Svar på tråden Bestämma datum innan man har budget?
  • Hoffsennanen Tottoplex

hmmm...okej! Ja vi siktar väl på inom 2-3 år! Siktar nog på hösten/vintern 2012! Å så lite skatteåterbäring osv Vill bara vinna massa pengar på lotto eller något!!

• Hoffsennanen Tottoplex
    Västvind skrev 2010-10-14 21:58:19 följande:
    Det beror väl på vilken inkomst man har och kan tänkas lägga undan och betala fram till datumet. Annars får man välja bort det man ser att man inte har råd med efter som om det är själva giftemålet och inte utförande som är viktigt (om ni förstår vad jag menar) Det kan vara ganska bra att småreka vad saker och ting kostar innan man bokar datum. Min egen erfarenhet är att många karlar inte har en aning om vad saker och ting kostar när det kommer till bröllop och ofta blir chockade av " alla beckar små"
    haha! ja pratade med brorsan...å när vi andra nämnde att 70 000 är inte så speciellt mycket för många så trodde jag han skulle svimma!haha!! Men därför ska vi på mässan i Trollhättan och kolla lite Då får man också mer överblick över vad man kanske är ute efter

Va så kul när vi va iväg och provade brudklänning, bara för skojs skull, och dels lite vad man är ute efter. Då hade jag en klänning jag verkligen gillade och när killen kollade priset blev han förvånad att den endast(beroende på vad man vill lägga såklart!) kostade 6000:- han tordde jag inte skulle bli nöjd förrän jag hade en för det dubbla haha!!

• Hoffsennanen Tottoplex

Åh vad bra svar ni kommer med! Visst vill vi gifta oss ganska snart men samtidigt vill vi inte "bara" göra det för att vi vill direkt. Då känner vi att vi kan vänta ett tag och spara lite till och få det precis som vi vill once in a lifetime ändå

Svar på tråden Bestämma datum innan man har budget?