• Jag han

Var köper man tårtan?

Vi kommer ha ett billigt (försöka iaf) bröllop. Vi kommer laga mat själva och köpa färdigt från affären.  Känns som om det kan bli jättebra.

Men var kan man köpa hyffsat billiga tårtor? Har hört att man kan köpa från typ Ica Maxi (skratta inte)... Stämmer det?
    Vad kostar en bröllopstårta?
    Har verkligen ingen aning! 500 eller 5000?? :)

Har funderat på att fråga en bekant som är duktig på tårtor. Vad är normalt att betala då?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Var köper man tårtan?
  • Alorna

Jag kommer göra min våningstårta själv (ca 500kr)
    Men har sett att man kan beställa tårta från många matvaruaffärer, Citygross bla.

• Jag han

Alorna skrev 2010-10-17 10:26:24 följande:
    Jag kommer göra min våningstårta själv (ca 500kr)Men har sett att man kan beställa tårta från många matvaruaffärer, Citygross bla.

tack för ditt svar!
    Gör du din själv? Vad kul! Önskar jag kunde sånt..
    Då kan iaf kolla runt bland matkedjorna om de har några fina för bra pris..

• Aleta

Vi valde bort bröllopstårta och hade istället tårtbuffé vilket blev lyckat och inte så dyrt.
    Några släktingar ställde upp och bakade olika tårtor och vi köpte även några extra från ett konditori. Det finns bilder i mitt galleri på hur det blev.

• Karamellen

Vi tänkte köpa vanliga tårtor från ett konditori. Sambon köpte två 12-bitars tårtor förra veckan och det gick på 500 kr! 

Jag funderar på att välja vanlig operatårta kanske, det är ju vitt lock på den och så är det ju choklaaad

Man kan ju faktiskt sätta dit ett eget brudpar på tårtan om man vill

• Jag han

Aleta skrev 2010-10-17 10:30:08 följande:
    Vi valde bort bröllopstårta och hade istället tårtbuffé vilket blev lyckat och inte så dyrt.Några släktingar ställde upp och bakade olika tårtor och vi köpte även några extra från ett konditori. Det finns bilder i mitt galleri på hur det blev.

jädrans vad gott och fint det såg ut!!

Vi valde bort bröllopstårta och hade istället tårtbuffé vilket blev lyckat och inte så dyrt.Några släktingar ställde upp och bakade olika tårtor och vi köpte även några extra från ett konditori. Det finns bilder i mitt galleri på hur det blev.

jädrans vad gott och fint det såg ut!!

Karamellen skrev 2010-10-17 10:32:59 följande:
    Vi tänkte köpa vanliga tårtor från ett konditori. Sambon köpte två 12-bitars tårtor förra veckan och det gick på 500 kr!  Jag funderar på att välja vanlig operatårta kanske, det är ju vitt lock på den och så är det ju choklaaad Man kan ju faktiskt sätta dit ett eget brudpar på tårtan om man vill

Ja man måste ju faktiskt inte beställa en "riktig" bröllopstårta. Man kan kanske pimpa den lite själv med brudpar el blommor :)

Tack för svar!

• Emblas Mamma

Vi kommer beställa från ett konditori vanliga prinsesstårtot (vita)

det kostar ca. 200 kr för en jättetårta där vi bor. Vi är nu ganska många gäster men det kommer gå på ca. 800 för oss eller 600 beroende på hur många som tackar ja.

Sen är det bara att beställa lite marsipanrosor till om man nu vill ha det, vi ska beställa ljusgröna & ljusgula rosor som är enligt vårt färgtema, och sen kommer jag även lägga på massa silverkulor på som går att köpa på maxi

Brudpar kan ni köpa själva var som helst över nätet eller på ett konditori. Det behöver inte gå på så mycket!

Självklart måste man inte beställa en riktig bröllopstårta! jag är säker på att våran kommer bli minst lika snygg ;)

Lycka till!

• Jag han

Emblas mamma: Tack snälla för ditt svar! Låter kanonbra! Det känns också som om man kan göra dom lite personliga om man väljer lite vanliga och sen fixar till dom med blommor och annat i sitt färgtema.

• Emblas Mamma
    Jag han skrev 2010-10-17 11:17:11 följande:
    Emblas mamma: Tack snälla för ditt svar! Låter kanonbra! Det känns också som om man kan göra dom lite personliga om man väljer lite vanliga och sen fixar till dom med blommor och annat i sitt färgtema.
    Ja precis! Jag vet många som gjort så och fått en underbar tårta!:)

Trorsäkert ni kan fixa ihop någon snyggt och smarrigt ni med! :)

• mattiasFästmö

ica  maxi är faktiskt jättebra och tillmötesgående, kan göra det mesta i tårtväg, och man är inte alls fast i prinsesstårteträsket där som jag hade mina fördomar om ^^ dock valde vi att beställa från ett annat konditori i slutändan, men Maxi skulle iallafall ha 32kr per bit, helt okej pris tycker jag!

• Jag han

Tack för alla svar! Har hämtat infoblad därifrån nu. Ska ringa och prata med dom senare. Ingen panik är. Men skönt att veta ungefärliga priser.
    Men ica maxi verkar faktiskt vara helt ok!! :)

• ClaraH

På själva bröllopsdagen så kommer vi ha en specialbeställd tårta för ca 35 pers, men på bröllopsfesten (några eckor senare) köper vi White Lady från ICA Maxi. Vi blir nästan 90 pers och jag vill inte lägga så mycket pengar på specialbeställd tårta. Vi får be dem att dekorera lite annorlunda och inte skriva white lady över den. Vi tänkte beställa och provsmaka under året.

• Jämntjock

Vi tänker be min sambos mamma baka tårtorna med de fyllningar vi vill ha (återstår att se vad det blir ) Hon är fantastisk på att baka tårtor och kommer nog bli glad att få hjälpa till. Sen tänkte vi köpa marsipandekorationer, typ rosor och blad på konditori. Klart tårtorna kommer kosta en slant, men långt ifrån de tusenlappar det hade kostat att specialbeställa allt!

• mmaddee

coop har emd tårter men du kan även handla av Janos, Hilding och frazze

• Therese142

Vilket smart idé att ha tårtbuffé.. jag gillar pinsesstårta medan sambon föredrar daimtårta ?! :) ska bolla vidare på detta.. tack för tipset!

• Karamellen
    Therese142 skrev 2010-10-17 17:29:27 följande:
      Vilket smart idé att ha tårtbuffé.. jag gillar pinsesstårta medan sambon föredrar daimtårta ?! :) ska bolla vidare på detta.. tack för tipset!
    Tänkte precis samma sak! Sambon älskar gräddtårta (urk) och jag gillar prinsesstårta vilket sambon tycker är smaklöst!
Svar på tråden Var köper man tårtan?