Inlägg från: Jag han |Visa alla inlägg
  • Jag han

Var köper man tårtan?

Vi kommer ha ett billigt (försöka iaf) bröllop. Vi kommer laga mat själva och köpa färdigt från affären.  Känns som om det kan bli jättebra.

Men var kan man köpa hyffsat billiga tårtor? Har hört att man kan köpa från typ Ica Maxi (skratta inte)... Stämmer det?
    Vad kostar en bröllopstårta?
    Har verkligen ingen aning! 500 eller 5000?? :)

Har funderat på att fråga en bekant som är duktig på tårtor. Vad är normalt att betala då?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Var köper man tårtan?
  • Jag han

Alorna skrev 2010-10-17 10:26:24 följande:
    Jag kommer göra min våningstårta själv (ca 500kr)Men har sett att man kan beställa tårta från många matvaruaffärer, Citygross bla.

tack för ditt svar!
    Gör du din själv? Vad kul! Önskar jag kunde sånt..
    Då kan iaf kolla runt bland matkedjorna om de har några fina för bra pris..

• Jag han

Aleta skrev 2010-10-17 10:30:08 följande:
    Vi valde bort bröllopstårta och hade istället tårtbuffé vilket blev lyckat och inte så dyrt.Några släktingar ställde upp och bakade olika tårtor och vi köpte även några extra från ett konditori. Det finns bilder i mitt galleri på hur det blev.

jädrans vad gott och fint det såg ut!!

Aleta skrev 2010-10-17 10:30:08 följande:
    Vi valde bort bröllopstårta och hade istället tårtbuffé vilket blev lyckat och inte så dyrt.Några släktingar ställde upp och bakade olika tårtor och vi köpte även några extra från ett konditori. Det finns bilder i mitt galleri på hur det blev.

jädrans vad gott och fint det såg ut!!

Karamellen skrev 2010-10-17 10:32:59 följande:
    Vi tänkte köpa vanliga tårtor från ett konditori. Sambon köpte två 12-bitars tårtor förra veckan och det gick på 500 kr!  Jag funderar på att välja vanlig operatårta kanske, det är ju vitt lock på den och så är det ju choklaaad Man kan ju faktiskt sätta dit ett eget brudpar på tårtan om man vill

Ja man måste ju faktiskt inte beställa en "riktig" bröllopstårta. Man kan kanske pimpa den lite själv med brudpar el blommor :)

Tack för svar!

• Jag han

Emblas mamma: Tack snälla för ditt svar! Låter kanonbra! Det känns också som om man kan göra dom lite personliga om man väljer lite vanliga och sen fixar till dom med blommor och annat i sitt färgtema.

• Jag han

Tack för alla svar! Har hämtat infoblad därifrån nu. Ska ringa och prata med dom senare. Ingen panik är. Men skönt att veta ungefärliga priser.
    Men ica maxi verkar faktiskt vara helt ok!! :)

Svar på tråden Var köper man tårtan?