• Snödroppen80

Solosång på svenska?

Letar efter "THE song" på svenska som solosång på vigseln...men vill slippa alla "klassiker" som Ted Gärdestad och Sonja Aldén etc. Några tips?

• Svar på tråden Solosång på svenska?
  • Sebastiána

Letar själv. Vi vill bara ha svenska sånger i kyrkan.

• Helcore

Bröllopsvals av Stefan Andersson och denna: 
    ">

Skall vi ha på vårt bröllop:)

Lycka till att hitta den rätta!

• Vi2alltid

jag gillar Kents "Utan dina andetag" Men efter prinsessbröllopet så verkar alla vilja ha den...

• Meeru

Vi hade "Jag har gått inunder stjärnor", som blev helt perfekt. Den är nog inte så vanlig, jag har inte hört den på bröllop tidigare.

"Utan dina andetag" har väl inget med prinsessbröllopet att göra, eller har jag helt glömt bort vad Vickan & Danne hade för låtar i kyrkan? Den spelade jag på ett bröllop 2008, och har därefter hört den på minst ett bröllop till.

• Iseika

Vi funderar på "När ditt tåg kommer" av Tomas Andersson Wij. Finns på Spotify om du vill lyssna.

• mattiasFästmö

lars winnerbäck - för dig, ska vi ha, jag tycker det är den utlimata kärlekssången, och passar så bra in på oss

• MBLL

Tror att Vi2alltid syftar på att den Utan dina andetag sjöngs i konserthuset för prinsessan och daniel dagen innan bröllopet.

Vi ska ha kärleksvisan som också sjöngs då och har väl blivit ganska populär. Sen ska vi ha Mitt livs gemål, den har väl inte blivit sådär supervanlig än iaf vad jag vet...

• pyrro

Vi hade "som en saga" och "Den här stunden"

• S0phan

Du är fantastisk, Uno Svenningsson

• Emblas Mamma

Come what may - ur moulin rouge är fantastiskt vacker!

Funderar på att ha den..

Svar på tråden Solosång på svenska?