Solosång på svenska?
Letar efter "THE song" på svenska som solosång på vigseln...men vill slippa alla "klassiker" som Ted Gärdestad och Sonja Aldén etc. Några tips?
Letar efter "THE song" på svenska som solosång på vigseln...men vill slippa alla "klassiker" som Ted Gärdestad och Sonja Aldén etc. Några tips?
"Håll mitt hjärta" är ju också underbar! =) Den måste ryckas upp från begravningsträsket tycker jag!
Aha, då hänger jag med. Jag tänkte att det vore väldigt märkligt om jag hade glömt vilka låtar de hade i kyrkan, jag som satt klistrad framför TV:n den 19 juni.
På ett bröllop förra året kompade jag en tjej som sjöng "Där varje minut blir två" av Niclas Wahlgren. Den var fin, och jag har inte hört någon annan som haft den.
Säg det igen med Lisa Nilsson - otroligt vacker text! Kräver sin sångröst dock...
Kärleksvisan skall vi ha. Den speglar ju verkligen så som det känns i ett förhållande, att stå fast vid varandra även då det blir svårt och att älska någon precis som man är.
Sen kommer vi ha en låt skriven bara för oss som jag ännu ej fått höra... :)
Om du ändå ändrar dig och vill ha sliskig jättesöt sång så måste jag slå ett slag för Så som jorden väntar - gammal fäbopsalm från dalarna. någorlunda lättsjungen och väldigt vacker
(Även om jag tycker det var jätteknepigt att roxette körde It must've been love på Victorias och Daniels bröllop i somras!)
Carolas pop-version är ju riktigt usel tycker jag...
Ungefär som när vi skulle spela brudvals på ett bröllop och klämde i med "punchen kommer" vilket egentligen är valsen från "Glada Änkan"
Eller de som hade utgångsmarsch till "I still haven't found what I'm looking for"
Jaaa Kärleksvisan är ju så fin! Jag gillar inte ens Sara Dawn Finer i vanliga fall, men när hon sjöng den på Konserthuset så röööös jag!
På vårt bröllop hade vi "Håll min hand" av Anders Lundin. Liten, söt enkel visa.