Inlägg från: Sörön10 |Visa alla inlägg
  • Sörön10

Solosång på svenska?

Föreslår Kärleksvals (som en sträng på gitarren). Otroligt vacker! Den ville jag ha som brudvals, men det blev inte så.

• Sörön10

"Håll mitt hjärta" är ju också underbar! =) Den måste ryckas upp från begravningsträsket tycker jag!

• Sörön10
    cityalven skrev 2010-10-20 01:13:31 följande:
    Om du ändå ändrar dig och vill ha sliskig jättesöt sång så måste jag slå ett slag för Så som jorden väntar - gammal fäbopsalm från dalarna. någorlunda lättsjungen och väldigt vacker
    Oj! hehe vad jag fick tänka till nu! Den är så otrooooligt begravningsförknippad för mig! =) Men man har väl olika referenser helt enkelt! Bra om alla låtar kan användas till allting! 

(Även om jag tycker det var jätteknepigt att roxette körde It must've been love på Victorias och Daniels bröllop i somras!)

• Sörön10
    cityalven skrev 2010-10-23 00:40:04 följande:
    till sörön10   ja, tyvärr är den det:( vi hade den på mormors begravning förra året. Men sen finns det en man som har gjort en annan text till den: Vers: Så som natten längtar till sitt gryningsljus så längtar jag till dig Så som jorden söker? så söker jag din famn min vän   Ref: Så kom min käresta jag älskar dig med lust och längtan i mitt blod. Snart skall ögat vakna, snart blir munnen röd. Och vi, det som var vi skall bli till ett. Så som solen älskar lika varmt var dag ska vi älska du och jag   Och så lite till såklart, men det är därför som det är synd att den är så starkt förknippad med begravning :(
    Ja precis, den har jag sjungit några gånger, men jag har ändå svårt att känna någon glädje till den.. =( Texten är vacker, men med döden i bakhuvudet kan den också tolkas som en som längtar till nästa liv då de två får återse varandra.. 

Den spelades som ingångsmusik på min pappas begravning, så jag kanske är extra färgad...

Eller nåt! =) 

Svar på tråden Solosång på svenska?