Ingen tärna - ingen hippa??
Dina vänner borde ta tag i detta tillsammans, finns det ingen av dem som är driftig?
En tärna är inte alls nödvändig för möhippa, det är inte alls självklart att hon ska ordna hippa. Traditionellt sett är det gästerna/vännerna till bruden.
Jag föreslår att din blivande frågar någon av dina vänner om det kan tänkas bli något. Han kan ju prata med någon som det är lite driv i och säga att alla dina vänner är så utspridda och att han kan hjälpa till med en lista så att de kan kontakta varandra. Möhippan är ju ett jättebra tillfälle att lära känna varandra innan bröllopsfesten.
I mitt eget fall så har jag gift mig två gånger. Första gången var nästan inga av mina vänner bjudna utan bara släkt. Jag fick ändå en hejdundrande möhippa med massor av kompisar som inte alls skulle på mitt bröllop. Jättekul!
Andra gången så ville jag ha en lite låg profil eftersom jag redan hade fått en underbar möhippa även om det inte var samma människor inblandade. Några vänner hörde faktiskt av sig till min man och frågade hur det såg ut för min del (så himla gulliga och omtänksamma) men han sa att jag inte ville ha någon. Det blev ändå så att mina allra närmaste vänner hade en minihippa för mig med myspys tillsammans bara med dem.