• chris77

Buffé på bröllop?

Vi funderar på att ha buffé på vårt bröllop, mest för att det inte ska kännas så "strikt" på middagen och för att alla ska få äta precis hur mycket dom vill. Är det någon som har erfarenhet av buffé på bröllop? Jag är rädd att det ska bli rörigt. Jag är jättetacksam för era svar och tips! Tack!

• Svar på tråden Buffé på bröllop?
  • Bröllop201187

Bröllopet som jag hade catering för hade Buffé och dom va väldigt nöjda och folk kunde plocka det dom ville. Man kan juih utse en ansvarig som ser till att det aldrig tar slut på faten.

Så nu då ska jag gifta mig själv och jag ska ha Buffé så folk kan välja det dom vill ha, och inte behöva äta något dom inte tycker om

• nsdtr

vi ska oxå ha buffe,, tror inte alls det blir rörigt, om ni har någon värdinna eller så som hjälper er så ser de ju när det passar att ta talen och så.

• klanto

På "alla" mina kusiners bröllop har det varit buffé och det har varit perfekt! Toastmastern bestämmer vilka bord som får gå först första gången och sen går folk när det passar mellan talen. Det blir även en naturlig prata-med-folk-man-inte-känner-grej när man står där vid buffébordet och tar käk. 

• Jojjo82

Vi hade italiensk buffé och det fungerade super! Det blev naturligt mingel, en lättare stämning och fullständigt mätta och belåtna gäster, så jag kan varmt rekommendera buffé.

• Alorna

Vi ska också ha buffé, det blir libanesisk catering som är min favoritmat :D
    Vi ska ha buffé just för att jag hatar när det blir så strikt och uppstyrt som en serverad middag är. Och jag tror inte det blir så rörigt då folk i allmänhet är lite mer eftertänksamma på bröllop.

• mattiasFästmö

vi kommer också ha buffé och jag tror inte det kommer bli rörigt, nu blir vi inte så många, men om man har större bröllop så kan man ju alltid se till att toastmastern håller i det så att alla inte går samtidigt

• LoveinSthlm

Vi ska också ha buffé, vi funderar på att ha på 2 sidor i lokalen för att hindra "trafikstockning", beror väl på lite hur många man är :)

• 1700tal

Har varit på några bröllop med buffé och då har varit, som klanto skrev, en toastmaster som styrde vilka bord som går i vilken ordning. Annars hade det blivit fullt kaos. Det var nog runt 60-90 pers då. De nackdelar jag minns var att de första gästerna hade ätit färdigt när de sista skulle ta sin mat. Trots uppdelning var det långa köer och de som satt vid 'sista' bordet fick vänta läääänge. Det problemet minskar förstås ju färre gäster man är. Fler 'matstationer' är nog avgörande som loveinsthlm skrev. iaf om man är många.

• Moster Stina

Jag tycker också att buffé är jättetrevligt!
    Men om det är många gäster, så skall man veta att buffén stjäl mycket tid från annat. alltså från tal, och andra upptåg.

Vi som själva skall ha 100 gäster, blev rekommenderade av en som fixar bröllop ofta, att det är betydligt smidigare med servering vid borden.
    Bensträckare kan och skall man ändå se till att TM lägger in i programmet då och då.
    Så VI väljer alltså att inte ha det.

Men buffé ÄR trevligt. Och gott för alla!

• moonlightgirl

Vi ska också ha buffe på vårat bröllop utav den anledningen som många andra skriver att det inte blir lika stelt. Vi kommer att bjuda ca 90 personer men vet inte om alla kommer. Jag sitter och funderar mycket mer kring detta än min blivande man och har tänkt att man kan ha 4 matstationer så går det lite fortare att ta maten. Jag har också tänkt så att toastmastern får hålla i det med vilka bord som får gå.
    Jag tror att det kommer att gå bra om alla visar hänsyn och hjälps åt. =)
    Jag gillar buffe också av den anledningen som många andra skrev att var och en tar det man själv vill ha och får ta om flera gånger. Tal osv tror jag att vi hinner med iallafall.

Svar på tråden Buffé på bröllop?