tessan1982 skrev 2010-10-18 20:29:00 följande:
hej!jo det går bra att viga sig lagligt i thailand! det ska vi göra nästa år :0)Det är dock lite krångligt, alla papper måste upp till den thailändska ambassaden och godkännas (och översättas). Jag skulle verkligen rekommendera att man tar hjälp av någon om man planerar att få vigseln laglig. Fritidsresor tyckte vi var ett dyrt alt, det finns betydligt billigare.Vart i thailand tänkte ni viga er? Vi ska använda oss av MJ events som ägs av en svensk tjej som heter Mia och som är super gullig och har hjälpt oss med allt och svarat tålmodigt på alla våra frågor! Hon arrangerar hela festen och hjälper oss även med att fixa med alla papper
mm.Vi ska gifta oss på Koh Lanta i mars, vi kommer betala ca 20.000 för hela paketet. Och då ingår i princip allt!Jag vet att det finns något som heter Lanta Divers som också hjälper till att anordna vigslar. Tänk på att det är poppis att gifta sig i Thailand, så under högsäsongen kan det vara svårt att få plats. Lycka till!
Hepp, skrev nog mitt senaste inlägg samtidigt som ditt, så jag hann inte se ditt svar :)
Vi ska gifta oss på Phuket och jag har kontakt med ett företag som heter lamoetweddings som fixar vigslar därnere och det verkar jättebra, däremot arrangerar dom inte lagliga vigslar tyvärr och det vill vi helst ha.
Vi har släkt på plats nere i thailand (som bor där) och känner att vi egentligen kan ordna det mesta kring cermonin själva - vi kommer även att vara på plats ca 20 dagar innan vi ska gifta oss. Däremot skulle vi som sagt behöva hjälp med det juridiska.
Men, visst - det bästa är att ta hjälp av någon som jobbar med detta, och det finns ju fler företag än det som jag kontaktat nere i Phuket, men eftersom det enda vi behöver hjälp med är det juridiska så tänkte vi göra ett försök själva. Vi får se hur det går...
:)