Inlägg från: miaik |Visa alla inlägg
  • miaik

Vigsel Thailand - hur få den laglig? Vill bara gifta mig en gång :D

Vi gifte oss i Thailand i somras, lagligt. Vigseln var på Koh Lanta med hjälp av Travel Insight som var helt underbara och gjorde allt väldigt enkelt, smidigt och perfekt. Vi har vänner som bor på Phuket så vi hade kunnat fixa allt själva. Dock kände vi att det var otroligt värt varenda krona (det var ju inte så dyrt...) att få hjälp.

Annars tyckte vi att Koh Lanta var en helt värdelös ö men vi var bara där i några dagar :)

• miaik

Vi fick ett mail från dem vad det var för papper vi behövde, sen fixade vi det och skickade till en adress i Bangkok. Sen fick vi skriva på papper under cermonin och sen fick vi hem papper som vi skickade till skatteverket för att registrera vigseln. 

Det såg mycket ut från början men det var väldigt smidigt!

• miaik

Men varför är det så viktigt att vigseln är på Phuket? På Koh Lanta slipper ni ju åka via Bangkok...

• miaik

Vi var 16 personer som åkte Phuket-Koh Lanta- Phuket, hyrde bussar via TI, svinbra bussar med AC och väldigt smidigt. Jag skulle tycka att det var sjukt mycket jobbigare att fixa vigseln själv än att transportera sig till Lanta, men jag vet ju inte hur ni resonerar.

Svar på tråden Vigsel Thailand - hur få den laglig? Vill bara gifta mig en gång :D