• mmaddee

Hjälp vad många

jag satt nyss och gjorde en lista på vilka viil vill bjuda och de blev 243 stycken. Är de för många tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-20 11:36
    har kompliterat listan och de blev nu 269

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-20 19:27
    282
  • Svar på tråden Hjälp vad många
  • Sörön10

Vad roligt! 

Har ni budget för det och tar lokalen så många? Isf säger jag go for it! Det är väl vanligtvis nån eller båda av de faktorerna som brukar begränsa antalet gäster! 

Ska ni transportera gästerna eller får de sköta det själva? Ska gästerna ha någonstans att bo? Räcker husrymmet?

Det är väl de frågor jag kan tänka mig att ni måste svara på själva. 

• 1700tal

Vår första lista blev mkt längre än den sista och slutgiltiga. Men SÅ många var vi inte uppe i. Vi har dessutom en begränsning på lokalen, så nu är det stopp. Men det är upp till er, budget, hur intimt ni vill ha det osv.

• mmaddee

Sörön10 skrev 2010-10-18 11:15:49 följande:
    Vad roligt!  Har ni budget för det och tar lokalen så många? Isf säger jag go for it! Det är väl vanligtvis nån eller båda av de faktorerna som brukar begränsa antalet gäster!  Ska ni transportera gästerna eller får de sköta det själva? Ska gästerna ha någonstans att bo? Räcker husrymmet? Det är väl de frågor jag kan tänka mig att ni måste svara på själva. 

Ja de är frågor som vi redan har tänkt på. Där festen kommer att vara (vi bytte lokal i helgen) är de plats för 300 ocg så har de övernattningsmöjlighet till ca 200 personer.
    Transporten i från kyrkan (5 mil) och till festen kör de själva men i konvoj

• moonlightgirl

Hej hej

Vi har haft samma funderingar som ni, vi kom dock inte upp i samma stora antal som ni. Men sen när jag började diskutera detta med folk i våran närhet och de vart så förvånade över att vi vill bjuda så många så säger de men ta det enkelt, bjud inte alla ni vill bjuda utan bjud bara de man måste så kan ni hålla ner antalet. Men vadå det är ju vårat bröllop och vi bjuder väl vem vi vill bjuda. Kan inte folk ta det behöver de inte vara så negativa.

Nu ska jag inte vända detta till att handla om mig utan jag kan bara säga att gör som NI vill. Har ni ekonomi att bjuda alla så tycker jag att ni kan göra det. Huvudsaken tror jag att man ska lyssna på vad vill ni, hur vill ni ha det på eran dag?

Vad fantastiskt att ni har så många som ni vill ska delta på eran stora dag. Kör på och gör det som känns rätt för er och som gör er lyckliga.

• uppochhoppa

en fråga jag hade ställt mig var om jag verkligen skulle ha tid med så många gäster? Typ - att 243 ska fram och krama brudparet efter vigsel tar en sjuuukt lång tid. Trevligt, absolut, men ändå - hinner man känna att "wow vad kul att du är här och vill fira med oss" med alla gäster då?

Samam sak med att catera för så många. Kan bli tufft men samtidigt så klart kul!

• mmaddee

moonlightgirl skrev 2010-10-18 13:33:16 följande:
    Hej hejVi har haft samma funderingar som ni, vi kom dock inte upp i samma stora antal som ni. Men sen när jag började diskutera detta med folk i våran närhet och de vart så förvånade över att vi vill bjuda så många så säger de men ta det enkelt, bjud inte alla ni vill bjuda utan bjud bara de man måste så kan ni hålla ner antalet. Men vadå det är ju vårat bröllop och vi bjuder väl vem vi vill bjuda. Kan inte folk ta det behöver de inte vara så negativa.Nu ska jag inte vända detta till att handla om mig utan jag kan bara säga att gör som NI vill. Har ni ekonomi att bjuda alla så tycker jag att ni kan göra det. Huvudsaken tror jag att man ska lyssna på vad vill ni, hur vill ni ha det på eran dag?Vad fantastiskt att ni har så många som ni vill ska delta på eran stora dag. Kör på och gör det som känns rätt för er och som gör er lyckliga.

vlev de bara 78 för er till slut?
    Ja man gifter ju inte sig varje dag så varför snäla

• mmaddee

uppochhoppa skrev 2010-10-18 13:37:04 följande:
    en fråga jag hade ställt mig var om jag verkligen skulle ha tid med så många gäster? Typ - att 243 ska fram och krama brudparet efter vigsel tar en sjuuukt lång tid. Trevligt, absolut, men ändå - hinner man känna att "wow vad kul att du är här och vill fira med oss" med alla gäster då? Samam sak med att catera för så många. Kan bli tufft men samtidigt så klart kul!

vi kör nog på för så många för de är ju inte varje dag man gifter sig

• moonlightgirl

mmaddee skrev 2010-10-18 14:13:49 följande:
      vlev de bara 78 för er till slut?Ja man gifter ju inte sig varje dag så varför snäla

Som det ser ut nu för oss är vi uppe i ca 90 st, men sedan vet vi ju inte hur många som tackar ja och hur många som inte kommer.

• mmaddee

moonlightgirl skrev 2010-10-18 20:41:50 följande:
      Som det ser ut nu för oss är vi uppe i ca 90 st, men sedan vet vi ju inte hur många som tackar ja och hur många som inte kommer.

de är inte kul om de tackar ja o sedan ej kommer

• Maxiander

Man får ju välja utefer vad som känns rätt för en själv. Vi ville ha det personligt, mysigt och avslappnat på vår dag och valde bara de som stod oss närmst. Gästlistan är supersvår men om man väljer utifrån sin egen magkänsla och lyssnar på vad man själv verkligen vill så kommer det bli rätt! Det är ju ett väldigt personligt val! Lycka till!

www.maxiander.se

• Houdini

Vi skulle ha ett litet familjebröllop bara ;)

Vi har nu bjudit in 48 gäster plus några barn som jag inte har räknat ännu

• mmaddee

Maxiander skrev 2010-10-18 21:07:35 följande:
    Man får ju välja utefer vad som känns rätt för en själv. Vi ville ha det personligt, mysigt och avslappnat på vår dag och valde bara de som stod oss närmst. Gästlistan är supersvår men om man väljer utifrån sin egen magkänsla och lyssnar på vad man själv verkligen vill så kommer det bli rätt! Det är ju ett väldigt personligt val! Lycka till!   www.maxiander.se

de närmaste träffar man ju indå ofta så varför bara träffa de på bröllopet- de är min åsikt men många har en annan åsikt

• Sebastiána

Om man har råd och lokalen rymmer alla så varför inte köra på och bjuda alla 243?!

Svar på tråden Hjälp vad många