Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

Omöjlig budget?

JAg tror att TS klarar det fint :D

Vår budget var lägre än så från början och vi hade 80 personer..

dock så upptäckte vi att vi kunde e lite mer pengar och lägger därför medvetet dyra pengar på både ring och transport!

Men annars tror jag absolut ni kan klara det! Ett tips är att bjuda på smörgåstårta som både är gott och billigt :) Fast ni kanske kan fixa något annat lätt gott och billigt.

Det gäller att planera bra med! :)

• Emblas Mamma
    DALAnna skrev 2010-10-21 16:31:23 följande:
    Tack för alla svar....Medoxa:Jag tror vi tänker lite lika, ;)Det är ju festen som känns som det man vill prioritera (ja förutom att man säger JA till varann förstås)  :)å en kul fest behöver inte innebära mkt pengar, det är bara rätt folk som gäller. Nu har vi bestämt datum å bokat festlokal (blev 700 billigare än räknat, då svärmor var medlem i folkets hus föreningen)   :)Å så ska vi ha borgerlig vigsel med endast den närmaste släkten, resten får komma till festen... Å tror att vi ev ska vara på altan hos svärmor å svärfar... SÅ jag hoppas att det blir en fin vinterdag så vi kanske t o m kan vara ute på gården. Med snölyktor bla till dekoration. :)Emblas mamma:Åh tack för förtroendet.. ;)Jag hoppas verkligen att det går.Vad hade ni för mat? hade ni smörgåstårta? (inget alternativ för mig men en 2 rätters m tårta behöver inte bli alltför dyrt)Hur mycket slutade er budget på?
    Nej vi har itne gift oss än :)

Vi ska ha vanlig middag med potatis sås och något gott kött och grönsaker, sallad och bröd. Allt gör vi själva!

Vår budget är nu på ca. 50.000 kr men vi betalar bara 33.000 för vi har snälla föräldrar. Budgeten har dragit iväg mycket för oss nu eftersom jag vill ha en dyrare specialdesignad ring och sen hästtransport. Detta går på 13.000 tillsammans. 

Sen har vi upptäckt att v har mer pengar än vi trodde först.

Men middag kan man nog komma undan ganska billigt med om man fixar med det själv och så. Behöver ju inte vara smörgåstårta - men visst är det gott :)

Sen kan man som sagt fixa massa med dekorationer själv och inbjudningar. Finns mycket man kan spara in på.

Så vår budhet är inte alls som den har varit, den var på 20.000 innan men nu är vi lite mer slösaktiga, men det gäller att kunna planera bra:)

Vi ska INTE gå över budgeten mer nu! Allt är nästan klappat och klart! :)

Svar på tråden Omöjlig budget?