Augusti 2011 - del 2
Hej alla glada augustibrudar!
Ska gifta mig 13 augusti i år och hoppas jag får hoppa in i denna tråden. Vi hade tänkt ha ett litet intimt bröllop med de närmsta, men det verkar dra iväg ändå. De "närmsta" blir upp mot 50pers så det blir inte så där litet och mysigt som vi hade tänkt det från början... Men det blir nog bra ändå! Vi ska inte ha någon fest utan direkt efter vigseln, som är kl 13.30 i ett litet kapell, blir det mingel med mousserande och lite tilltugg med släkt och vänner. Efter det bär det av hem till oss med familjen, föräldrar och syskon med resp.
Var i väg igår med mamma och svägerska för att kolla klänningar, slutade med att jag beställde en! Fick lite panik eftersom jag hade tänkt köpa en kinaklänning och bara vill kollade vad jag passade i. Men jag har inte sett någon sån här klänning på nätet och kände att det blev lite stressigt. Buiksägaren sa att jag behövde bestämma mig igår eftersom hon hade stängt fram till onsdag och leverantören behövde beställa senast måndag för att hinna leverera.Vilken PANIK!!! Alla butiker behövde 3månader för att leverera, vilket jag inte hade en aning om... hur ska man ha det?
Så nu sitter jag här och försöker övertyga mig om att det blev rätt klänning. Hade fruktansvärd ångest igår kväll, men känner mig lugnare idag när jag kollat på bilderna igen.
Vet inte om jag ska visa min sambo klänningen eller om han ska få hållas på sträckbänken. Hur gör ni?