• plin

Augusti 2011 - del 2

Wedding2012 skrev 2011-05-18 09:59:33 följande:
    kan man dansa vals till What a wounderful world?
    Vals kan man kanske inte dansa, eftersom den går i fyrtakt. men dansa tryckare annars!
  • plin
    Pinkgrape skrev 2011-06-18 11:19:36 följande:
    Haha ja, jag vet... detta är inte bra. Jag hade ju lovat mig själv att inte stressa upp mig så! :P

Låter ju som ni får en bra dag idag :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ah, mardrömmar om bröllopet! det har jag också börjat få sådär kul! fast senaste drömmen var rättrolig och ingen riktig mardröm. Vi var i tyskland o skulle handla dricka (åker dit på tisdag i verkligheten) men vi glömde köpa drickan på grund av att de hade så billiga ridkläder där. 
  • plin

Rom + malibu + ananasjuice = pina colada!

• plin
    SnartFruSir skrev 2011-07-01 16:04:47 följande:
    Det vita heter KWV Sauvignon Blanc. Det smakar som Stoneleigh (samma druva) som går att hitta på systemet. Det säljer även KWV men en annan årgång. Kan såpass mkt om vin att man inte ska förvänta sig att årgången smakar samma. Men tycker vinet har en eftersmak av fläder, men passa utmärkt till skaldjur och fisk :)

Totalt köpte vi alkohol för 9987,34 öre;)
    Det är fördelat på
    16 flak öl
    4 flak cider
    24 fl Mousserande (Vårt hette Pol Acker Chardonnay)
    24 fl Vitt vin, KWV Sauvignon Blanc
    24 fl Rött vin, Capitanio Biferno Riserva
    18 fl Porlande vin, Cristina Asheri Moscato D´asti
    9 Bib (3 vita, 3 röda, 3 rosé)
    6 l vodka
    5,6 l Mörk rom
    7 l Ljus rom
    5,6 l Gin
    3 l whisky
    1 l Xanté (päroncognac)

Men, vi kommer köpa till 6 flaskor rött. Min blivande är nervös att det inte räcker.
    Kul att det är ni också
    ska ha fri bar. Började bli lite nervös över att det kanske var naivt. Men som sagt, vi är vana vid det och ingen har misskött sig på tidigare bröllop.
    Åh, jävlar! hur många gäster har ni?
  • plin
    SnartFruSir skrev 2011-07-02 14:42:00 följande:
    84 st, men 75 som är över 18.
    vi har lika många gäster och har räknat på att lika många dricker. 
    Vi fick hjälp att räkna ut alkoholåtgång av en kompis som jobbar på restarang o har anordnat många bröllop där han har haft ansvar för att räkna ut alkoholåtgång. han räknade även på sitt eget bröllop o flera av våra kompisars bröllop. 

han sa att vi skulle köpa

14 flak öl = 4,48 öl/person (om 75 dricker)
    4 BIB vitt = 1,28 glas/ person
    5 BIB rött = 1,33 glas/ person
    5 BIB rosé = 1,6 glas/person
    18 flaskor bubbel = 1,4 glas/person

vi köpte såklart lite extra, nojig som man är... men han menar att det han beräknat kommer att räcka och bli över. att alla inte kommer att dricka för att de ska köra osv..

men nu låter det ju som att vi har köpt helt sjukt lite!!!!

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2